ID : 38172102
مدیر کل انتقال خون استان یزد خبر داد

رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در سازمان انتقال خون یزد


تقوایی گفت: در سازمان انتقال خون کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و افراد در شرایط کاملاً ایمن و با اطمینان خاطر اهدای خون انجام می دهد.

نقی تقوایی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا با اشاره به اهدای پلاسما توسط  بیماران  بهبود یافته در اثر کرونا عنوان کرد: شرط اهدای پلاسما این است  که بیش از یک ماه از بهبودی افراد گذشته باشد و لذا حضور  این افراد  در سازمان انتقال خون به هیچ  وجه خطری برای  سایرین نخواهد داشت.
مدیر کل انتقال خون استان یزد افزود: طبق پروتکل FDA آمریکا افراد مبتلا  به کرونا نهایتاً دو هفته بعد از بهبود می‌توانند پلاسما اهدا کنند ولی ما در سازمان انتقال خون برای اطمینان بیشتر این مدت زمان را  به  یک  ماه افزایش داده ایم. در نتیجه فرد مبتلا  بعد از بهبودی با اطمینان خاطر میتواند پلاسما اهدا کند. 
وی تاکید کرد: اهدا کنندگان خون توسط پزشک معاینه می شود همچنین در سازمان انتقال خون کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و همه اهداکنندگان به ماسک و دستکش تجهیز می‌شوند فلذا افراد در شرایط کاملاً ایمن و با اطمینان خاطر اهدای خون انجام می دهند و خوشبختانه تا کنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.
تقوایی ابراز داشت: بحمدالله اهدای خون و پلاسما در استان  یزد در ایام کنونی با همت مردم و رسانه‌ها ادامه  داشته به نحوی که به طور کامل پاسخگوی مراکز درمانی استان بوده ایم و حتی برخی از فرآورده های به مراکز درمانی در خارج  از  استان صادر شده است.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه توسط رسانه ها گفت: همه افرادی که به کرونا مبتلا شده اند و در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال قرار دارند و یک ماه از بهبودی کامل آنها گذشته است، در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما می توانند به اداره کل انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند. 
انتهای پیام/
 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.