ID : 30768130
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد

رقابت 260 تعاونی استان یزد در جشنواره برترین ها/جهانی شدن یزد فرصتی مناسب برای تعاونی هاست


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان گفت: در این جشنواره 260 تعاونی در 20 رشته تخصصی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدآوا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان گفت: در این جشنواره 260تعاونی در 20 رشته تخصصی براساس پارامترهایی نظیر فعالیت بالای سه سال،بهره مندی از استانداردهای اجباری تولید یا خدمات،رعایت اصول حفاظتی محیط زیست، عدم زیان دهی،برخورداری کارکنان از مزایای قانون کار،عدم وجود پرونده قضائی و معوقات بانکی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت پس از داوری، 23 تعاونی به عنوان تعاونی های برتر استان انتخاب شدند.

محمد حسین ریاحی هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها را ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در جامعه، معرفی توانمندی های بخش های مختلف تعاون به مردم و مسئولان ، ارج نهادن به زحمات تلاشگران این بخش و معرفی الگوهای موفق و برتر دانست و اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی در اصل 43 و 44 تعاونی ها به عنوان رکن اقتصادی قلمداد شده و ظرفیت 25 درصدی در اقتصاد کشور برای آنان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های یزد در عرصه جهانی اظهارداشت: با جهانی شدن شهر یزد باید به زیرساخت های گردشگری و فناوری اطلاعات توجه ویژه ای صورت گرفته واین مسئله  فرصت مناسبی برای شرکت های تعاونی برای برنامه ریزی های لازم در رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی خود است.

ریاحی بهره مندی از روش های متناسب برای استفاده درست از ظرفیت های تعاونی ها را خواستار شد و گفت: اگر زیرساخت های توسعه تعاونی ها نظیر بانک های توسعه تعاون و جذب سرمایه های  بانک ها در مسیرتعاونی صورت بگیرد شاهد رشد باورنکردنی این بخش در مقایسه با سایر بخش ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.