ID : 16544875
شنیده‌های انتخاباتی استان یزد؛

رقبای انتخاباتی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس/تلاش های اصلاح طلبان برای تصاحب کرسی بزرگترین حوزه انتخابیه کشور ادامه دارد


ماه های پایانی سال جاری را می توان حساس ترین موضوع در تمام سال 94 قلمداد کرد ماه هایی که به دلیل برگزاری 2 انتخابات مهم و تاثیر گذار در آن و التهابات همراه با آن فضای سیاسی کشور را از ما ها قبل از آن دستخوش تحول کرده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از عصرسیاست، ماه های پایانی سال جاری را می توان حساس ترین موضوع در تمام سال 94 قلمداد کرد ماه هایی که به دلیل برگزاری 2 انتخابات مهم و تاثیر گذار در آن و التهابات همراه با آن فضای سیاسی کشور را از ما ها قبل از آن دستخوش تحول کرده است.

در همین راستا بسیاری از جریان های سیاسی در راستای کسب کرسی های مجلس خود را وارد گود انتخابات کرده اند و برای عقب نماندن از رقبای خود دست به کار شده اند. ودر همین میان بسیاری از کاندیدا نیز به طور مستقل در انتخابات شرکت می کنند.

لیکن شنیده ها در مورد برخی افراد حاکی از حضورشان در عرصه رقابت های انتخاباتی است ، در بین این افراد که حضورشان به عنوان کاندیدا محتمل است چهره های جدیدی هم دیده می شود که برای اولین بار خواهان ورود به این عرصه اند.

از جمله کسانی که برخی محافل غیررسمی از حضورشان به عنوان کاندیدای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی خبر می دهند، علی افخمی فرماندار سابق خاتم و مشاوراسبق استاندار يزد در امور صنعتی، کاظم فرهمند نماینده دوره قبل مجلس  شورای اسلامی، حجت الاسلام غلامرضا محمودی، صباغ زاده ودکتر میر غنی زاده‌ هستند ضمن آن که حضور حجت الاسلام زارع‌زاده نماینده فعلی پنج شهرستان یزد براساس یک عرف پذیرفته شده انتخاباتی در انتخابات آینده تقریبا قطعی است.

جناح های مطرح سیاسی فعال در حوزه انتخابیه شهرستان ها با وجود تشکیل جلسات متعدد ظاهرا در مورد کاندیدای مورد حمایت به جمع بندی نهایی نرسیده اند که یقینا منتظر احراز صلاحیت کاندیدا توسط شورای نگهبان قانون اساسی و کسب اطمینان از داشتن محبوبیت و پایگاه مردمی کاندیداهای احتمالی همسو هستند.

شنیده شده است از بین کاندیدهای احتمالی، کاظم فرهمند تبلیغات خود را زودتر از موعد مقرر شروع کرده است و با رفتن به مراکز شهرستان ها و شرکت در مراسم‌های متعدد عزم خود را برای شرکت در انتخابات مجلس جزم کرده است و بصورت جدی فعالیت های خود در این عرصه ادامه می دهد.

شنیده ها حاکی از آن است که برخی از فعالان سیاسی با یکی از روحانیون برجسته جهت تشویق وی برای شرکت در عرصه انتخابات با وی دیدار داشته اند اما از میزان علاقمندی و تمایل وی برای شرکت در انتخابات خبری منعکس نشده است.

حال با چند تن از کاندیدای احتمالی پنج حوزه انتخابیه یزد آشنا می شویم:

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده: نماینده فعلی پنج حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی که هنوز یک و نیم سال از مدیریتش بر پنج شهرستان مانده است. وی در انتخابات گذشته توانست در دور دوم با غلبه بر کاظم فرهمند، موفق به راهیابی به مجلس شورای اسلامی شود. فعالین انتخاباتی وی هنوز به صورت جدی و رسمی وارد عرصه انتخاباتی نشده اند اما طرفداران او سعی می کنند به بهترین نحو ممکن برای وی تبلیغ کنند البته شاید در این میان برخی مطالب مثبت و منفی در مورد عملکرد وی در محافل گفته شود اما حضور وی در انتخابات دور آتی کاملا واضح و مبرن است. وی در دور قبل به عنوان گزینه اصولگرایان وارد مجلس شدکه نسبتا عملکرد مناسب و متوازنی را داشته است.

کاظم فرهمند: نماینده دور قبل مردم در مجلس شورای اسلامی و یکی از چهره های شاخص انتخاباتی که وی چهره‌ای اصلاح طلب شناخته می‌شود که البته خود ایشان به طور قطع حزبی را معرفی نکرده است. فعالیت انتخاباتی حامیان فرهمند به صورت چراغ خاموش آغاز شده است که جلسات انتخاباتی با حضور برخی از چهره های فعال شهرستان ها نیز گوشه ای از این فعالیت ها است. وی ثابت کرده که حامیان ویژه ای درشهرستان های مختلف داشته و دارد و از این رو در صورت عدم حضور گزینه ای قدرتمند و پرنفوذ ، یکی از گزینه های اصلی کسب کرسی مجلس شورای اسلامی در دور بعد خواهد بود.

علی افخمی: فرماندار سابق خاتم و اردکان و لیدر اصلی جریان اصلاح طلبان می باشد. البته هنوز حوزه انتخابیه خود را صد درصد مشخص نکرده است ولی شنیده ها حاکی از آن است وی یکی از کاندیدهای خاتم است .وی از معدود چهره های پرنفوذ میان اقشار مختلف مردم منطقه به حساب می آید. با وجود قرارگیری قدرت اجرایی کشور در دست اصلاح طلبان، افخمی به عنوان اصلی ترین گزینه اصلاح طلبان است. با این اوصاف وی تاکنون در هیچ جلسه ای به صورت رسمی حضورش را در انتخابات اعلام نکرده است.

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.