ID : 35561015
امام‌جمعه موقت بخش بهمن:

رهایی مردم از جهل؛یکی از اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود


امام‌جمعه موقت بخش بهمن گفت : یکی از اهداف واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، رهایی مردم از این جهل بود.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین امیری امام‌جمعه موقت بخش بهمن، در خطبه‌های نماز با اشاره به حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد : درد عظیمی که امروز گریبان‌گیر جامعه ما شده است، جهل نسبت به توحید، مقام شامخ انسانیت و معاد است.

حجت‌الاسلام امیری، با تأکید بر اینکه این جهل باعث جنایت ستمکاران و جنایتگران جهان شده است، گفت : یکی از اهداف واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، رهایی مردم از این جهل بود.

وی همچنین به علل وقوع حادثه کربلا اشاره کرد و افزود : احادیث جعلی نقش مهمی در به وجود آمدن حادثه خون‌بار کربلا داشتند، چنانچه سردمداران ظلم، قتل و شهادت سالار شهیدان را با این احادیث جعلی به پیامبر عظیم‌الشان اسلام منتسب کردند.

امیری خاطرنشان کرد : ازآنجاکه تاریخ تکرار شدنی است، در حال حاضر که تشخیص مرز حق و باطل سخت است، نباید دستمان از دامان ولایت کوتاه شود، تا مبادا به سرانجام مسلمانان آن زمان گرفتار شویم.

گرامیداشت شهادت نوجوان بسیجی حسین فهمیده و آیت‌الله قاضی طباطبایی امام‌جمعه تبریز در سال 58، از دیگر مواردی بود که خطیب جمعه موقت بخش بهمن به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/ح.ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.