ID : 27048489
سخنگوی سپاه پاسداران در یزد:

رهبری، گفتمان انقلاب و مردم؛ مؤلفه‌های قدرت ساز در نظام اسلامی / کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز می‌کنیم


سخنگوی سپاه پاسداران در اختتامیه کنگره شهید محمد منتظر قائم در یزد وجود رهبری، گفتمان انقلاب اسلامی و مردم را سه عنصر قدرت ساز در نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار یزدرسا؛ سردار رمضان شریف در اختتامیه کنگره بزرگداشت سردار شهید منتظر قائم در یزد  با اشاره به مجاهدت‌های علمای استان یزد در تربیت نسل انقلابی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: شهدای گران‌قدر استان یزد الگوی الهام‌بخش برای همه کشور هستند و نقش مردم یزد در دفاع مقدس و حمایت از انقلاب مثال‌زدنی است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: 39 سال است که ما پنجه در پنجه دشمن کردیم و در حال مبارزه‌ایم. زمانی انقلاب به پیروزی رسید که اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا دو ابرقدرتی بودند که بر سراسر عالم سایه افکنده بودند و آمریکایی‌ها تا پیش از انقلاب در تمام شئون کشور نفوذ کرده بودند اما اکنون به برکت خون شهدا این کشور به قله افتخار و استقلال تکیه زده است.

وی تأکید کرد: نباید به عربده‌کشی‌های رئیس‌جمهور آمریکا توجه کرد زیرا  ما درزمانی که کمترین امکاناتی نداشتیم بزرگ‌تر از این‌ها کنار زدیم. در نظام اسلامی سه مؤلفه قدرت ساز باعث شده است انقلاب در جایگاهی قرار گیرد که حتی دشمن هم مجبور به اعتراف به آن است. نخست فرهنگ انقلاب که برگرفته از قرآن کریم است؛ گفتمان انقلاب اسلامی از وحی الهی نشئت می‌گیرد و همه مشکلات آن‌ها با ما نیز وجود همین گفتمان انقلاب اسلامی است. دومین مؤلفه قدرت ساز در جمهوری اسلامی وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی است که  رهبری ولایت‌فقیه که بر اساس قرآن و فرهنگ اهل‌بیت این نهضت را پیش می‌برد. سومین مؤلفه قدرت ساز ما مردم ما هستند و این‌ها سرمایه‌های اصلی نظام هستند و این سرمایه درگرو و پیوند با ولایت است.

سردار شریف تصریح کرد: بسیجیان و رزمندگان بی‌تجربه ما که تا قبل از جبهه هیچ آموزشی ندیده بودند ژنرال‌های ابرقدرت‌های شرق و غرب را به زمین زدند. انقلاب اسلامی در اوج قدرت است و این حرف همه آگاهان عالم است. رهبر معظم انقلاب 5 سال پیش از نصرت و پیروزی مردم سوریه بر دشمنان خبر دادند که اکنون پس از گذشت 5 سال می‌بینیم این موضوع تحقق پیداکرده است و این درنتیجه توکل به خدا و تبعیت از ولایت‌فقیه است. 5سال دشمن با به کار بردن همه ابزارها و تاکتیک‌های خود سعی کرد محور مقاومت در هم بشکند اما این برنامه‌هایشان پس از گذشت 5 سال نتیجه‌اش را همگان مشاهده می‌کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به برخی از خیانت‌ها در درون دنیای اسلام به اسلام و مسلمین گفت: امت اسلامی پس از جنگ سی‌وسه روزه و شکست مفتضحانه رژیم جعلی اسرائیل به‌به مبارزه با رژیم صهیونیستی و پیروزی بر آن امیدوار و مایل شده بوده و پایه‌های رژیم صهیونیست‌ها به لرزه افتاده بود که باخیانت برخی فریب‌خوردگان و تلاش دشمن این موضوع به فراموشی سپرده شد.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به سخنان ترامپ در خصوص برخی از مرتجعین عرب که آن‌ها چیزی جز پول‌ندارند اظهار داشت: این بدترین توهین برای پرده‌داران خانه خدا است ، تا کی می‌خواهید در خواب غفلت باشید و دست به توطئه بزنید. دشمن شماره یک همه دنیای اسلام اسرائیل است. در 5 سال گذشته چه ظلمی را در کشور سوریه انجام دادید بیش از 800 هزار نفر را کشته، میلیون‌ها نفر را آواره در دنیای اسلام تنها در راستای اهداف شوم دشمن بوده است. در یمن بیش از 2 سال است که به دلیل نرفتن به زیر بار زور خاندان آل سعود، مردم بمباران می‌شوند اما بدانند سرنوشت صدام و منافقین در انتظار خائنین به دنیای اسلام خواهند بود.

سردار شریف تأکید کرد: در ناامن‌ترین منطقه دنیا امن‌ترین کشور دنیا راداریم و این کارآمدی نظام اسلامی است و این امنیت نیاز اول بشر است. گروهک دست‌ساز اروپایی‌ها(داعش) خودشان را آتش زد و امنیت آن‌ها را زیر سؤال برد اما نظام دینی ایران در این راه هیچ‌گاه دشمن نتوانسته امنیت ایران اسلامی را خدشه‌دار کند. تنها کشوری هستیم که دارای نیروی نظامی 100درصد بومی هستیم و قادریم دشمنان را در دوردست‌ها هم مورد هدف قرار دهیم.

سخنگوی سپاه گفت: گفتمان انقلاب مرزها را در هم نوردیده است. افراد بسیاری در سراسر جهان پیام امام را درک کردند. خداوند به اراده امام عزت داد، امروز صدام کجاست، گفتمان امام کجاست؟ امام مگر غیر از آزادی مردم عراق چیزی می‌خواستند؟

سردار رمضان شریف افزود: امام سال دوم جنگ فرمودند دفاع مقدس ما آزادی ملت عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان را در پی دارد. اکنون می‌بینیم خدای بزرگ به تدبیر امام عزت داد.

وی گفت: آن روزی که دشمن قدرت داشت، حزب توده در این کشور نفوذ داشت و  شرق و غرب عالم علیه جمهوری اسلامی متحد شده بودند در مقابل ملت ما کاری از پیش نبردند، امروز که اصلاً حرفی برای گفتن ندارند. امروز ایران مسئله هفتم – هشتم آن‌هاست. این تهدیدها سروصدای زیادی است. اگر قادر بودند کاری از پیش ببرند ثانیه‌ای درنگ نمی‌کردند.

مسئول روابط عمومی سپاه افزود: زمانی که آمریکائی‌ها در عراق داشتند مجسمه صدام را پائین می‌کشیدند، رایس روز قبلش در فرودگاه بگرام افغانستان گفته بود هدف ما کانون بیداری اسلامی یعنی جمهوری اسلامی است. دو روز بعد سپاه در قم اولین رزمایش موشکی خود را آغاز کرد. نظامیان آمریکایی به خانم رایس گفتند «آیا مفهوم این غرش موشک‌ها را می‌فهمی؟ اگر می‌فهمی راجع به ایران حرف نزن، ایران عراق، لیبی و افغانستان نیست.» این قدرتی است که خدا به ملت ما داد.

وی خاطرنشان کرد: از دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح تحت تدابیر منظم و دقیق رهبر انقلاب لحظه‌ای از توانمندسازی قدرت دفاعی کشور غفلت نکرده‌اند و امروز با صدای بلند اعلام می‌کنیم قادر هستیم از انقلاب و کشور بزرگمان دفاع جانانه‌ای بکنیم و شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزنیم که قدرت بازدارندگی ما به‌گونه‌ای باشد که دشمن حتی اگر قصد اقدام دارد، جرئتش را نداشته باشد.

سخنگوی سپاه تأکید کرد: مردم عزیز در کنار همه دستاوردها و پیشرفت‌ها باید به یک نکته توجه کنند. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ما مردم ما هستند، دشمن سعی دارند مردم را از انقلاب بگیرد، اما در این کار موفق نمی‌شود.اما با ناکارآمدی می‌تواند این کار را بکند. مسئولین همت کنند با مدیریت جهادی به مردم خدمت بکنند. مگر می‌شود در پیشرفته‌ترین صنایع پیشرفت کنیم اما قادر نباشیم برای مردم شغل ایجاد کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت را به همت قرارگاه سازندگی سپاه آن‌هم در سایه همه تحریم‌ها افتتاح می‌کنیم و کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز می‌کنیم.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم افزود: درود به خون شهدای پاک مظلوم مدافع حرم که در دو سه سال اول می‌گفتیم آن‌ها در شمال غرب به شهادت رسیده‌اند. رهبر انقلاب هم در مورد شهدا فرمودند این‌ها در غربت و مظلومیت برای دفاع از اهل‌بیت به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.