ID : 1882661
امام جمعه اشکذر:

روحانیون مراقبت کنند، خطای در لباس روحانیت ضربه زدن به دین است


امام جمعه اشکذر به وظیفه سنگین روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: کسی که در کسوت روحانیت است باید مراقب رفتار و اعمال خود باشد، لغزش در عمل و گفتار روحانیون موجب برگشتن مردم از دین می شود و آن را به پای دین می نویسند.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق اشکذر، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تشکر از حضور گسترده مردم شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور را نشانه شعور و فهم سیاسی بالای مردم منطقه دانست و افزود: حضور مرذم در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان رئیس جمهور امریکا و پیاله هایش بود.

حجت الاسلام والمسلمین طالبیان با اشاره به اول اسفند ماه، حمله جنگنده رژیم بعثی عراق به هواپیمای مسافربری و شهادت چهل تن از علما از جمله شیخ فضل‌الله محلاتی (ره) در سال 64 تصریح کرد: به همین مناسبت این روز به روز روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی ابراز داشت: گرامیداشت رشادت‌ها و یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانیت به عنوان پرچمداران و پیشتازان عرصه جهاد و شهادت امروز بسیار مهم است.

طالبیان بیان کرد: در حال حاضر بیشترین شهدا از صنف روحانیت در طول نهضت انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس جان خویش را تقدیم راه امام راحل کردند که البته این موضوع نشات گرفته از ادای دین و وظیفه آنان است.

امام جمعه اشکذر با اشاره به واقف بودن دشمنان به نقش روحانیت در روشنگری جامعه، بیشترین هجمه را معطوف به روحانیون و حریم ولایت دانست.

حجت الاسلام طالبیان به وظیفه سنگین روحانیت در جامعه اشاره و درستی عمل در گفتار و رفتار را از وظایف روحانیون بر شمرد و تصریح کرد: کسی که در کسوت روحانیت است باید مراقب رفتار و اعمال خود باشد، لغزش در عمل و گفتار روحانیون موجب برگشتن مردم از دین می شود و آن را به پای دین می نویسند.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.