ID : 938165
مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد :

روزه داران در ماه رمضان می توانند خون اهداء کنند


مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد گفت: پایگاههای انتقال خون در شهرستان یزد از ساعت هشت تا ۱۱شب، اردکان دو شیفت صبح و شب و میبد هم صبح آماده خونگیری از شهروندان هستند.

به گزارش یزد رسا، مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد اظهار داشت: همچنین پایگاه انتقال خون در شهر یزد در شب های قدر از ساعت هشت صبح تا دو بامداد شب آماده خونگیری از مردم این استان است.

دكتر نقی تقوایی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان هیچ تضادی با اهدای خون ندارد و در زمان روزه داری افراد می‌توانند با توجه به توانایی خود صبح یا بعد از افطار به اهدای خون اقدام کنند، اظهار داشت: قبل از اهدا، شرایط فرد داوطلب از سوی پزشک مستقر در مراکز بررسی می‌شود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد، دارا بودن حداقل وزن ۵۰کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۷سال تمام و حداکثر ۶۰سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و عدم ابتلا به کم خونی از شرایط فردی اهدا کننده خون بیان کرد.

تقوایی با بیان اینکه بیماران نیازمند به خون در تمام ماه های سال به خون نیاز دارند از شهروندان خواست طبق سنوات گذشته در این ماه مبارک در این امر خداپسندانه و معنوی شرکت کنند.

وی یادآور شد: افراد هنگام اهدای خون کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی یزد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.