ID : 942721
مصرف خرما در ماه رمضان، تنظیم كننده قند خون؛

روزه را با چاي كمرنگ يا شير گرم باز كنيد


كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظیم قند خون بسیار مفید اســـت لــذا تـــوصیه می‌شود در وعده افطار و سحر حتی المقدور ۵-۳ عدد خرما (به جای قند همراه چای کم رنگ) مصرف شود.

به گزارش يزد رسا، كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد با اشاره به نوشيدن و مصرف آب سرد در شروع افطار به يكي از عادات غذایی غلط و رایج در هنگام افطار اظهاركرد: یکی از عادات غذایی غلط روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد افطار را با آب سرد و یا نوشیدنیهای سرد شروع می‌کنند که توصیه می‌شود افطار را با نوشیدنی‌های گرم و یا ولرم مانند آب ولرم، چای کمرنگ و شیر گرم آغاز کنند.

مهديه سادات حاجي ميرزاده ادامه داد: پس از آن می‌توان از خرما یا کشمش استفاده كرد زیرا این دو سبب کنترل اشتها می‌شود و از پر خوری به هنگام افطار ممانعت می‌کند.

وي عنوان كرد: مصرف خرما در ماه مبارک رمضان در تنظیم قند خون بسیار مفید اســـت لــذا تـــوصیه می‌شود در وعده افطار و سحر حتی المقدور ۵-۳ عدد خرما (به جای قند همراه چای کم رنگ) مصرف شود.

حاجي ميرزاده با بيان اين كه خرما منبع خوبی از مواد مغذی، قند، فیبر و پتاسیم است توصيه كرد: از مصرف بیش از حد خرما نیز مانند سایر شیرینی‌ها پرهیز شود.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی یزد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.