ID : 21242783
زاهدی:

روند انتخاب روسای دانشگاه‌ها مانند استانداران می شود


رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: 20 نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را امضا کرده و تحویل دادند که روندی مشابه انتخاب استاندار برای انتخاب رؤسای دانشگاه ها هم وجود داشته باشد.

به گزارش یزدرسا، محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در مصاحبه با  راه دانا؛ در خصوص جنجال بورسیه ها و بررسی مجلس در مورد پیگیری لغو ناعادلانه برخی از آنها اظهار داشت: این موضوع توسط کمیسیون آموزش و کمیسیون اصل نود از سوی مجلس پیگیری شده است و خیلی از مشکلات برخی دانشجویان که به ناحق بورسیه آنها ابطال شده بود برطرف شده است.

 

وی گفت: برای اطمینان یافتن بیشتر در مورد اینکه این موضوع به سرانجام برسد، یک کمیته سه نفره نیز تشکیل شده است که این کمیته با همکاری و کمک وزارت علوم به اعتراضات بورسیه شدگان رسیدگی می کند.

 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ابراز امیدواری کرد: بعد از تشکیل این کمیته امیدواریم وضعیت بورسیه هایی که به نا حق لغو شد تا حد زیادی مشخص شده و تا جایی که امکان دارد به این افراد کمک های لازم صورت بگیرد.

 

زاهدی در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها اظهار داشت: بر اساس این مصوبه یک کارگروه 5 نفره جهت انتخاب و بررسی رؤسای دانشگاه ها تشکیل شده است.

 

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس این مصوبه رئیس دانشگاه ها از طریف وزیر علوم یا وزارت بهداشت به این کمیته 5 نفره معرفی می شود و این کمیته 5 نفره به اتفاق و با اجماع اگر رئیس دانشگاه را تأیید کردند که آن فرد به عنوان رئیس انتخاب می شود و در غیر این صورت این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می شود و در آنجا تصمیم‌گیری می شود.

 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین تصریح کرد: 20 نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را امضا کرده و تحویل دادند که روندی مشابه انتخاب استاندار برای انتخاب رؤسای دانشگاه ها هم وجود داشته باشد.

 

زاهدی با بیان اینکه در حال حاضر هیئت دولت یک استاندار را انتخاب کرده و به طور اتوماتیک این استاندار جایگزین استاندار قبلی می شود تصریح کرد: نظر ما این است که وزیر علوم قبل از اینکه کسی را عزل کند و دانشگاهی بدون سرپرست بماند بایستی یک فرد را به عنوان جایگزین وی معرفی و آن فرد از سوی شورای 5 نفره تأیید شود.

انتهای پیام/ص

 

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.