ID : 9350766
طی پیامی؛

رئیس اداره ارشاد درگذشت پیشکسوت هنر موسیقی ابرکوه را تسلیت گفت


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی پیامی درگذشت محمد صالحی پیشکسوت هنر موسیقی شهرستان را به جامعه هنری و بازماندگان این هنرمند تسلیت گفت.

به گزارش یزد رسا، "محمد آقا صالحی" صاحب نام هنر نوازندگی و سازنده آلات موسیقی شهرستان ابرکوه در روز عاشورای حسینی جامعه هنری را به سوگ نشاند.

"محمد آقا صالحی" در سال 1322 در شهرستان ابرکوه و در خانواده‏‏ای هنرمند متولد شد. وی موسیقی را از پدرش میرزا حسین آقا صالحی که صدای خوشی داشت، آموخت.

محمد آقا صالحی پس از ورود به آموزش و پرورش نیز به فعالیت هنری خود ادامه داد و با فرزند عالم وارسته حجه الاسلام والمسلمین مرحوم حاج آقا نورالله مهدوی تشکیل خانواده داد که ماحصل آن چندین فرزند هنرمند است.

مرحوم محمدآقا صالحی که مدتی در بستر بیماری به سر می‎‎برد، روز گذشته همزمان با عاشورای حسینی در سن 71 سالگی، جامعه هنری را به سوگ خود نشاند.

در پی درگذشت محمدآقا صالحی پیشکسوت هنر موسیقی ابرکوه، جواد عادل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این ضایعه را به جامعه هنری ابرکوه و خانواده وی تسلیت گفت.
عادل گفت: این معلم هنرمند که با زندگی آرام و هنری خود، خاطرات خوبی را در اذهان شاگردان و دوستان و جامعه هنری شهرستان به یادگار گذاشت نمونه ای از یک هنرمند متعهد بود و عروج وی در عاشورای حسینی بر این باور می افزاید که او هنرمندی انتخاب شده بود.
رابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.