ID : 16319873
مرگ خاموش قدرت ورزش در یزد با بی توجهی مسئولان!

رکورددار ورزشکار یزدی همچنان در تلاش ثبت روپایی هایش در گینس


رکورددار روپایی قدرت در جهان که به دلیل بی‌توجهی مسئولان نتوانست رکورد 30 کیلومتری خود را در خردادماه امسال ثبت کند، اعتقاد دارد که برخی از مسئولان تنها برای بهره‌برداری‌های تبلیغاتی از او حمایت می‌کنند.

یزد رسا؛ رکورددار روپایی قدرت در جهان که به دلیل بی‌توجهی مسئولان نتوانست رکورد 30 کیلومتری خود را در خردادماه امسال ثبت کند، اعتقاد دارد که برخی از مسئولان تنها برای بهره‌برداری‌های تبلیغاتی از او حمایت می‌کنند و این حمایت‌ها برای ثبت شدن رکورد وی در گنیس فایده‌ای ندارد.به طور قطع ثبت رکورد 30 کیلومتری «محمدحسین حسینی فهرجی» می‌توانست وی را به آرزویش که ثبت‌شدن نامش در کتاب گینس است، نزدیک کند اما اتفاقاتی باعث شد که وی رکوردش را با 20 کیلومتر و 500 متر به پایان برساند. در حال حاضر قرار است که 8‌آبان ماه قبل از بازی دربی استقلال و پرسپولیس یک بار دیگر این رکوردگیری در ورزشگاه آزادی تهران انجام شود که ثبت آن مقدمه‌ای برای ثبت جهانی رکود روپایی با توپ و بدون خطا خواهد بود.وی که متولد سال 70 است، رکوردهای مختلف روپایی را به نام خودش در جهان به ثبت رسانده و از باشگاه‌های معتبر اروپایی نیز پیشنهادهایی دریافت کرده اما همچنان مصر به ارتقای ورزش استان است.این ورزشکار که همچنان به کسب عنوان برترین روپایی‌زن در گینس امیدوار است خود را برای ثبت رکورد جهانی در کتاب رکوردهای جهانی گینس در کشور چک و ثبت 50 کیلومتر روپایی زدن آماده می‌کند. در ادامه گفت‌وگوی روزنامه همشهری را با این ورزشکار جوان می‌خوانید.

چطور شد که متوجه استعداد خود در حوزه روپایی شدید؟
از حدود 11 سال پیش احساس کردم که توانایی خوبی برای روپایی زدن دارم و مرتب این کار را تمرین کردم و الان 4 سال است که به صورت حرفه‌ای به این کار مشغول هستم و با این‌که آموزشی ندید‌ه‌ام بهترین و زیباترین مهارت‌ها را در نگهداری توپ دارم.
این کار را با چه رکوردی آغاز کردید؟
اولین رکورد من روپایی در یک کیلومتر بود و بعدها موفق شدم که رکورد 8 و 14 ساعت روپایی و 180‌روپایی در یک دقیقه را نیز به نام خود در جهان ثبت کنم.
چرا تاکنون برای ثبت این رکوردها در کتاب رکوردهای جهانی گینس اقدام نکرده‌اید؟
ثبت این رکوردها در کتاب گینس به حدود 70‌میلیون تومان بودجه نیاز دارد چرا که برای ثبت نام باید به انگلیس و ایتالیا بروم.
مربی شما چه کسی است؟
از ابتدا که مربی نداشتم و خودم تمرین را شروع کردم اما در حال حاضر استاد «شهاب ‌شریف» به عنوان مربی و مشاور، من را همراهی می‌کند.
درباره آخرین رکوردی که ثبت کردید توضیح دهید. ظاهرا به دلایلی موفق به ثبت آنچه پیش‌بینی کرده بودید، نشدید.
همه چیز خوب پیش می‌رفت و طبق برنامه‌ریزی ساعت 5:30 صبح به محل ثبت این رکورد رفتم که تا یک ربع به 6 کار را در مسیر مشخص شده آغاز کنم اما برخی افراد به ظاهر دلسوز ورزش استان، مشکلاتی برایم ایجاد کردند که تمرکزم را به هم ریخت چرا که ثبت رکورد با 2‌ساعت تاخیر آغاز شد.
مشکل اصلی چه بود؟
برخی از افراد که مشخص نیست دقیقا پی چه چیز هستند و فقط به برخی  بهره‌برداری تبلیغاتی فکر می‌کنند در لحظه شروع ثبت رکورد، ایراداتی را به پیراهن من وارد کردند و همین موضوع موجب شد به دلیل مشکلات پیش آمده و آغاز ثبت رکورد بعد از 2ساعت از لحاظ روانی به‌هم ریخته باشم. گرما هم مزید برعلت شد و نتوانستم بیش از 20 کیلومتر و 500 متر روپایی بزنم. البته مسئولان استان به‌تازگی برای حمایت از من وارد عمل شده‌اند تا از  ثبت رکورد من حمایت کنند.
پس بالاخره قرار است رکورد 30 کیلومتر را بزنید؟
بله؛ در حال حاضر حمایت‌هایی از من شده‌ است که از این موضوع بسیار خوشحالم و قرار است 8 آبان ماه قبل از بازی دربی استقلال و پرسپولیس یک بار دیگر این رکوردگیری در ورزشگاه آزادی تهران انجام شود که ثبت آن مقدمه‌ای برای ثبت جهانی رکود روپایی با توپ و بدون خطا خواهد بود. برنامه بعدی من نیز 15‌آوریل یعنی چند ماه دیگر در کشور جمهوری چک برگزار می‌شود که قرار است به یاری خداوند رکورد 50 کیلومتر را برای ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس بزنم.
آیا با توجه به تبحرتان در روپایی زدن علاقه ای به پیوستن به تیم‌های فوتبال هم دارید؟
فوتبال را دوست دارم ولی بیشتر علاقه‌مندم که منحصر به فرد باشم و روی توانایی‌های خودم کار کنم و در دنیا تک باشم.
یعنی اگر یک تیم فوتبال حرفه‌ای هم به شما پیشنهاد بدهد، قبول نمی‌کنید؟
خیر. در سال گذشته به صورت رسمی از بنفیکا و پورتو پرتغال پیشنهاد داشتم که قبول نکردم و همانطور که گفتم بیشتر به زدن رکورد علاقه دارم تا این‌که به عنوان یک بازیکن در تیم فوتبال بازی کنم.
آیا شغل دیگری هم دارید و انتظار شما از مسئولان ورزشی استان چیست؟
من فقط تمرین می‌کنم و کار و زندگی‌ام ورزش است. مسئولان می‌توانند با جذب کردن حامیان مالی از بخش خصوصی، مرا در ثبت رکوردهایم در گینس یاری کنند. البته با روی کار آمدن مسئولان جدید اداره کل ورزش و جوانان به حمایت‌ها امیدوار هستم.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.