ID : 34834747
امام‌جمعه ابرکوه:

ریاست‌طلبی و دنیاخواهی وجه تمایز برخی مدیران با شهید بهشتی


امام‌جمعه ابرکوه گفت : اعمال مدیریت جهادی و انقلابی مسئولان کشور، راهکار برون‌رفت از بحران اقتصادی فعلی است، زیرا عدم مدیریت جهادی و انقلابی قوای سه‌گانه علت جری شدن اخلالگران اقتصادی، شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه؛ صبح امروز جلسه درس اخلاق کارگزاران و مدیران ابرکوه در سالن اجتماعات دفتر امام‌جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن دیگر و آغاز هفته قوه قضائیه اظهار کرد : بهشتی به‌حق معمار راستین دستگاه مدرن و به‌روز و موفق قوه قضائیه و نظام در تدوین قانون اساسی بود.

ریاست‌طلبی و دنیاخواهی وجه تمایز برخی مدیران امروزی با شهید بهشتی است
حجت‌الاسلام حسینی گفت : وجه تمایز مدیریت برخی از ماها با شهید بهشتی در این است که باانگیزه حکومت به میدان می‌آییم و درنتیجه در دام انگیزه‌های مادی، ریاست‌طلبی و دنیاخواهی گرفتار می‌شویم و به‌جای آنکه شیفته خدمت شویم، تشنه قدرت می‌شویم.

امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد : با توجه به مفاهیم مدیریت به‌حسب اقتضائات میدانی و ظرفیت‌های ساختاری، مدیریتی کارایی دارد که متعهدانه و متخصصانه باشد.

وی افزود : مدیریت در هر حوزه‌ای از زندگی فردی و اجتماعی، همچون مدیریت وقت و زمان، سرمایه و دخل‌وخرج، نفس، اعضاء و جوارح، خانه و خانواده، مدرسه، اداره، جامعه، فرهنگ، اقتصاد، صحنه نبرد، فضای مجازی و... مهم‌ترین و اثرگذارترین موضوع محسوب می‌شود.

مدیریت جهادی و انقلابی، تجارتی معنوی و پرسود است
حسینی بابیان آیاتی از قرآن کریم گفت : چنانچه مدیریت راهبردی با تفکر خالص جهادی، انقلابی و مکتبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی جریان داشته باشد، فرصتی برای خدمت خالصانه و بی‌منت خدمتگزاران به دین، انقلاب، مردم و جامعه لحاظ می‌شود. چنین مدیریتی برای مدیران تجارتی معنوی و پرسود است.

وی ادامه داد : در نزد چنین مدیرانی حنای تبعیض و تخریب، تحریم، تحسین، تهییج دیگران و ... رنگی ندارد. گروه‌گرایی و ملاحظات کور جناحی و فامیلی با مزاجشان سازگاری ندارد. خمیرمایه اصلی در وجود چنین مدیرانی اصالت دین، شرع و رعایت حقوق مردم است.

عدم مدیریت جهادی و انقلابی قوای سه‌گانه علت فساد اخلالگران اقتصادی
امام‌جمعه ابرکوه، با اشاره به صدور حکم اعدام مجرم بزرگ‌ترین پرونده فساد اقتصادی کشور توسط قوه قضائیه، گفت : این نمونه مدیریت موردنظر در شرایط پر دغدغه امروز کشور و برخورد با عوامل پادو دشمن است.

حسینی در پاسخ سؤال خود که چرا اخلالگران اقتصادی به خود اجازه می‌دهند نبض اقتصادی کشور را در دست گرفته و یک‌شبه قیمت حبابی و نرخ شوک‌آور به بازار ارز، سکه و خودرو بدهند و در راستای اهداف ترامپ کشور را دچار التهاب کنند، افزود : عدم مدیریت جهادی و انقلابی در قوای سه‌گانه، به این عناصر جرئت داده و متجری کرده است.

این مقام مسئول تأکید کرد : شورای عالی امنیت ملی باید علاج واقعه را قبل از وقوع کند، نه اینکه وقتی ارزش ارز به ثریا رسید موضع انفعالی بگیرند و بخواهند ارزش پول ملی را برگردانند، یا به تعبیری آب‌رفته را به جوی بازگردانند!

وی بیان کرد : ای‌کاش ما و همه دولتمردان با تأسّی به سیره مدیریت شهید بهشتی، امام راحل و رهبرمعظم انقلاب، دست از تصنع، ظاهرسازی و عدم شفافیت برمی‌داشتیم و موضع صدق و عدل را در پیش می‌گرفتیم هرچند حق گاهی تلخ است.

مسئولان کلیدی گوش‌به‌فرمان بله‌قربان‌گوها نباشند که دردی را دوا نمی‌کند
حسینی تصریح کرد : در شرایط امروز که موریانه‌های نفوذی و پیاده‌نظام‌های دشمن، حملات گسترده خود را در داخل تدارک می‌بینند باید مسئولین کلیدی کشور، مدیران استانی و شهرستانی، مردمی و مسئولیت‌پذیر باشند. باید بدانند که برج عاج نشینی و گوش دادن به حرف اطرافیان بله‌قربان‌گو، درد و مشکلی را از کشور حل نمی‌کند.

امام‌جمعه عنوان کرد : باید مردم را به‌حساب بیاورید، مشکلات مردم را حس کنید، از پشت میز و اتاق‌های بسته بیرون بیایید و همراه مردم خطرات روز را درک کنید که چگونه فرصت‌طلبان و سود جویان، نظام اقتصادی کشور را به التهاب کشیده و همه را نگران کرده‌اند.

انتهای پیام/ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.