ID : 37805401
منتخب مردم بافق و مهریز در مجلس یازدهم:

ریاست مجلس با نگاهی کارشناسانه و به‌دور از تعصبات جناحی انتخاب شود


صباغیان گفت: هرچه نگاه‌ها کارشناسی‌تر و به‌دور از تعصب جناحی و گروهی باشد می‌تواند ما را به هیات‌رئیسه توانمند و بهتری رهنمون کند.

به گزارش یزدرسا، محمدرضا صباغیان‌، نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی دوره دهم و منتخب دوره یازدهم مجلس درباره اولویت‌های آتی مجلس یازدهم گفت: اولویت‌های مجلس آینده در مهم‌ترین درجه مربوط به مباحث اقتصادی است. بحث وضعیت معیشت مردم در راس همه ضرورت‌هاست که باید به‌صورت جدی مورد پیگیری از سوی نمایندگان گروه‌های مختلف در مجلس قرار گیرد. منتها مساله مهم راهکارهای مناسب و لازم برای این کار است تا بتوانیم بر این مشکل فائق بیاییم.

وی افزود: از دیدگاه من راهکارهای رسیدن به این هدف با گذشته متفاوت است، لذا لازم است بررسی‌های لازم و امور کارشناسی درمورد آن صورت پذیرد. من معتقدم با برنامه‌ریزی بهتر می‌توانیم مهم‌ترین دغدغه مردم را حل کنیم. علاوه‌بر این، نباید فراموش کرد آسیب‌های اجتماعی هم پس از این مساله وجود دارد که اگر بحث معیشت مردم حل شود، این مساله نیز حل خواهد شد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز اضافه کرد: در این میان وضعیت تحریم، صادرات نفت و... است که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از اولویت‌های مهم همراهی و هم‌افزایی مسئولان با هم است. در این شرایط از مهم‌ترین اولویت‌هاست که بتوانیم با برنامه‌ریزی و همکاری مشکلات را برطرف کنیم.

صباغیان درباره چگونگی عبور مجلس از درگیری با مسائل روزمره و رسیدن به مسائل بنیادی و زیرساختی عنوان کرد: مهم‌ترین زیرساخت این مسائل، ‌محور قرار گرفتن قانون است. اگر ما به‌جای روابط، ضوابط را حاکم کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد. این مساله موضوع مهمی است که البته اصلاح وضعیت موجود و رسیدن به این ایده‌آل زمانبر خواهد بود اما نتیجه آن حتما در زندگی مردم موثر خواهد بود. تا زمانی که مسئولان به کار کارشناسی اعتقاد نداشته باشند و قوانین و مقررات با سلیقه و رابطه برقرار باشد، این موارد تحقق نخواهد یافت، همان‌طور که تاکنون آن‌طور که باید تحقق نیافته است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب ریاست و هیات‌رئیسه مجلس آینده تأکید کرد: از دیدگاه بنده تعیین رئیس مجلس آینده چالشی ندارد. برخی بعضا رایزنی می‌کنند و سعی می‌شود فردی که توانمندتر برای ریاست مجلس است انتخاب شود، لذا به‌نظر من چالشی در این زمینه وجود نخواهد داشت. البته باید متذکر شد هیات‌رئیسه و رئیس مجلس مهم هستند و نقش به‌سزایی در تصمیم‌گیری‌ها دارند و طبیعتا نباید مغفول بمانند ولی من می‌گویم چالشی در این زمینه نخواهد بود.

صباغیان تصریح کرد: نمایندگان با توجه به نگاه‌هایی که داشتند و مردم رای دادند، سعی می‌کنند به فردی که شایستگی انتخاب را داشته باشد رای دهند و هرچه نگاه‌ها کارشناسی‌تر و علمی‌تر و به‌دور از تعصب جناحی و گروهی و محلی باشد می‌تواند ما را به هیات‌رئیسه توانمند و بهتری رهنمون کند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.