ID : 11383948
استاندار یزد:

زمانه فیلتر و اعمال محدودیت گذشته است/ نیازهای معنوی خود را از فرزندان حوزه می گیریم


استاندار یزد در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه کتاب یزد، گفت: پیشرفت مرزها را به هم ریخته است. زمانه ایجاد ممنوعیت و محدودیت گذشته است. به هر شیوه ای بخواهیم محدودیت و فیلتر ایجاد کنیم عملی نیست.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه کتاب یزد که در سالن نمايشگاه هاي دائمي استان برگزار شد، اظهار داشت: نوشتن کتاب آسان نیست. هر جمله بار معنوی و حقوقی داردو می تواند اسباب هدایت و یا گمراهی باشد. وقتی اندیشه ای به صورت کتاب درآمد و سندیت پیدا کرد تمام بار حقوقی آن با نویسنده است.

 

وی ادامه داد: کتاب مجموعه اندیشه هایی است که به نحوی کنار هم قرار داده شده تا موضوعی را قابل فهم و درک برای استفاده در زندگی کنند. از این حیث نویسندگی ظریف و در عین حال پیچیده است.

 

استاندار یزد، با اشاره به تاریخچه گسترش صنعت چاپ در سراسر جهان عنوان کرد: صنعت چاپ سبب تحول عمیق در دنیا شد که هنوز امواج این تحول در حال گسترش است.

 

میر محمدی، ادامه داد: امروز با گسترش الکترونیک و علوم رایانه ای ما شاهد تحولی هستیم که دسترسی را ساده کرده و سرعت را افزایش داده است. پیشرفت مرزها را به هم ریخته است. زمانه ایجاد ممنوعیت و محدودیت گذشته است. به هر شیوه ای بخواهیم محدودیت و فیلتر ایجاد کنیم عملی نیست.

 

این مقام مسئول افزود: باید به دنبال این باشیم که روی محتوا تمرکز کنیم. محتوایی که زندگی را سامان و فرهنگ را ارتقا دهد و جنبه های تکامل را در آن ببینیم. اگر بر محتوا متمرکز شویم با توجه به شرایط زمانه می تواند موثر واقع شود.

 

وی در پایان ابراز داشت: صمیمانه از نویسنده و رسانه هایی که عامل انتقال مسائل به جامعه بوده و نقش موثری در هدایت و هدف گیری های جوامع دارند، همچنین از روحانیت به خاطر صبر و بردباری و مطالعه و انتقال مفاهیم به طرق مختلف به جامعه تشکر و قدردانی می کنم. ما نیازهای معنوی خود را از فرزندان حوزه می گیریم.

 

شایان ذکر است هفتمین نمایشگاه کتاب یزد، صبح امروز در محل نمایشگاه های دائمی استان، واقع درجنب بیمارستان شهید صدوقی گشایش یافت.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.