ID : 10061789
معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد خبر داد

زمزمه‌هایی از افزایش یارانه‌های قشر ضعیف جامعه


معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد با اشاره به اقدام دولت در مورد افزایش نرخ نان گفت: زمزمه‌هایی از افزایش یارانه‌های قشر ضعیف جامعه به گوش می‌رسد.

به گزارش یزد رسا، محمدرضا بابایی، عصر امروز در نشست خبری استاندار و اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به انتقاد خبرنگاری از افزایش قیمت نان و جایگزینی این اقدام عجولانه به جای قطع یارانه افراد دارای بضاعت مالی خوب اظهار داشت: امیدواریم دولت برای قشر محروم و کم‌درآمد جامعه چاره‌اندیشی‌هایی داشته باشد.

وی بیان کرد: البته زمزمه‌هایی در مورد اینکه دولت قصد افزایش یارانه‌های قشر کم‌درآمد و ضعیف جامعه را دارد به گوش می‌رسد و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از مشکلات این قشر کاسته شود.

بابایی همچنین با بیان اینکه سه سال پیاپی قیمت نان هیچ افزایشی نداشته است، خاطرنشان کرد: قشر زحمتکش نانوایان که رزق آنها با پخت همین نان و ارائه آنها به مردم تامین می‌شود، چند سال است بار همه گرانی‌ها را به دوش می‌کشند اما قیمت کالای آنها ثابت بوده و تغییر نداشته است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که افزایش قیمت کالاها و خدمات مختلف از نمک گرفته تا آب و گاز و برق، بر قیمت تمام شده برای تولید یک نان تاثیرگذار است اما نانوایان سه سال با نرخ‌های قبل خود تولید نان را ادامه دادند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد با اشاره به اینکه شرایط نباید به نحوی پیش می‌رفت که نان را از سر سفره نانوا برداریم و بر سر سفره مردم بگذاریم، عنوان کرد: برخی نانوایان دیگر توان ادامه کار به این شکل را نداشتند و در حال شانه خالی کردن از بار مسئولیت نانوایی‌های خود بودند.

وی با بیان اینکه اتلاف و دورریز نان در کشور ما زیاد است، بیان کرد: دولت برنامه‌هایی برای جلوگیری از دورریز نان دارد و به احتمال زیاد، طی سه مرحله در سال‌های آینده، آزادسازی نرخ نان صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.