ID : 18794066
کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل:

زمینه وحدت در ابرکوه فراهم است/ضرورت هوشیاری نامزدها و هواداران در جلوگیری از بداخلاقی های انتخاباتی


کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای اتحاد نامزدها در ابرکوه شرایط محیاست، چرا که مردم ابرکوه نیز در این خصوص از نامزدها و معتمدین مطالبه جدی دارند.

به گزارش یزدرسا، علی جعفری کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال خبرنگار سرو ابرکوه، که جو انتخاباتی حوزه های انتخابیه استان یزد را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: بر اساس آنچه از نقاط مختلف استان یزد گزارش می شود، جو رقابتی مناسبی شکل گرفته اما هرچه پیش می رویم امکان بد اخلاقی انتخاباتی و تخریب نامزدها بیشتر می شود که مردم و نامزدها و هواداران آنها باید در این خصوص هوشیار باشند.


جعفری با بیان اینکه اتحاد و همدلی همواره برکات زیادی به همراه داشته است، افزود: مردم حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم و بهاباد؛ باید بر اساس همدلی و به دور از احساسات نسبت به انتخاب نماینده اصلح اقدام کنند.


وی گفت: در همه حوزه های انتخاباتی نامزدهای اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارند، اما واقعیت این است که جناح و تفکر سیاسی ملاک کافی برای انتخاب اصلح نیست و چه بسا در برخی حوزه ها افراد خارج از دو جناح، به دلیل توانمندی های موجود، قابلیت بیشتری برای پیروزی دارند.


این کارشناس به امکان اتحاد نامزدها در حوزه انتخابیه مهریز و ابرکوه اشاره و اظهار کرد: برای اتحاد نامزدها دو سناریو وجود دارد، که یک مورد آن تقریباً منتفی است. سناریوی اول، اتحاد نامزدها در کل حوزه انتخابیه است که با وجود تعدد نامزدها و تعدد شهرستان ها امکان آن تاکنون به وجود نیامده و می توان گفت منتفی است. اما انتظار می رفت نامزدهای شاخص بر اساس مذاکره و گفتگو به فرد واحدی برسند و پراکندگی های موجود را به حداقل برسانند.


مدرس دانشگاه ادامه داد: سناریوی دوم، اتحاد نامزدها در سطح هر شهرستان است. تاکنون مباحثی از اتحاد نامزدها در شهرستان های این حوزه انتخابیه شکل نگرفته است. به جز مهریز که گفته شد، اتحاد صورت گرفته است ولی مورد موافقت نامزدهای مهریزی قرار نگرفت، چرا که نقشی در این توافق و اتحاد نداشتند.


جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در ابرکوه با وجود تلاش های صورت گرفته اتحادی صورت نگرفته است؟ خاطر نشان کرد: باید امیدوار بود چرا که شرایط اتحاد در ابرکوه فراهم است. مردم و افکار عمومی ابرکوه در این خصوص از نامزدها و معتمدین شهرستان مطالبه جدی دارند.


تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: اقدام تحسین برانگیز دو کاندیدای ابرکوهی در انصراف از رقابت های انتخاباتی حرکتی شایسته و برخواسته از تعقل و هوشمندی بود و انتظار می رود در روزهای آتی، تعداد دیگری از نامزدها با ترجیح منافع عمومی، انصراف خود را به نفع نامزد یا نامزدهای مطرح اعلام کنند.


این نویسنده، به شرایط پیش آمده در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تجربه نشان می دهد که کوچکترین بی تدبیری در امر انتخابات چگونه می تواند سرنوشت یک حوزه انتخابیه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید نامزدی را انتخاب کرد که منافع کل حوزه را در نظر بگیرد و توان پاسخگویی داشته باشد.


جعفری در پایان، آحاد مردم ولایت مدار استان یزد و بزرگترین حوزه انتخابیه کشور را به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو دعوت کرد و گفت: باید به فرامین مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و با حضور در پای صندوق های رای، قدرت مردمسالاری دینی را به رخ دشمنان بکشیم.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.