ID : 3710894
رئیس اداره آب و فاضلاب ابرکوه:

زنگ خطر بحران آب، با کاهش ۶۰ درصدی بارندگی در ابرکوه به صدا در آمد


رئیس اداره آب و فاضلاب ابرکوه گفت: در حال حاضر بحران آب نیاز به زنگ خطر ندارد، چرا که این زنگ خطر قبلا با کاهش 60 درصدی میزان بارندگی در شهرستان به صدا در آمده است.

به گزارش یزدرسا، سید محسن پورسید رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان در گفتگو با سرو ابرکوه بیان داشت: میزان بارندگی ابرکوه در سال ۹۳ نزدیک به ۶۰ درصد نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است و این خود زنگ خطری است که در راستای مقابله با بحران کم آبی به صدا در آمده است.

پورسید افزود: میزان بارندگی ۳۴ میلی متری در شهرستان نشان دهنده این است که همه مسئولین ذی ربط و مردم باید همه توان خود را بکار گیرند تا بتوانیم به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی نموده و این بحران کم آبی را مدیریت و کنترل نمائیم.

وی تصریح کرد: صرفه جویی در مصارف خانگی و صنعتی، اولویت بندی مصرف، اصلاح ساختار مصرف، افزایش تولیدات با مصرف آب کمتر و … از جمله طرح هایی است که با برنامه ریزی مناسب می تواند برای مباره با کم آبی و مشکلات ناشی از آن بکار گرفته شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب ابرکوه ابراز داشت: آمارها نشان می دهد که بارندگی سالانه در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان بسیار کمتر از حد متوسط بارندگی می باشد. با صنعتی شدن کشورها، به طور طبیعی پساب های صنعتی هم افزایش می یابد، فاضلاب ها به چاه های و سفره های زیر زمینی نشت می کند، لذا این اداره با اجرای طرح فاضلاب شهری در صدد است که از نشست این پساب ها جلوگیری کند.

سید محسن پورسید گفت: در این راستا شرکت آب و فاضلاب آمادگی خود را جهت همکاری با هر ارگانی که می تواند از پساب های طرح فاضلاب شهری در زمینه صنعت، معدن و دیگر صنایع استفاده کند، و از تولید کنندگان مختلف جهت سرمایه گذاری در طرح تصفیه، دعوت به همکاری می کند.

پورسید اذعان داشت: اداره آب و فاضلاب شهرستان دو پروژه عمرانی دیگر را نیز در سطح شهرستان کلید زده است که یکی اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی در نقاط مختلف مخصوصا بافت قدیم است که هدفش جلوگیری از هدر رفتن آب، خسارت به منازل مردم می باشد و بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال هزینه در بر دارد. طرح بعدی اجرای لوله گذاری شبکه فاضلاب ابتدای خیابان شهید صدوقی تا روبروی ناحیه مقاومت بسیج می باشد که این طرح به مناقصه گذاشته شده و پیمانکارش نیز مشخص گردیده و به زودی شروع خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای طرح فاضلاب شهری در مسکن مهر با طول ۱۱ کیلومتر به پایان رسیده و این طرح در شهرک ولایت با طول تقریبی ۱۰ کیلومتر در آینده ای نزدیک به مرحله اجرایی خواهد رسید.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.