ID : 16272196

زن با یک دست گهواره و با دست دیگر دنیا را می‌جنباند


حجت الاسلام و المسلمین تکیه‌ای در همایش رهروان زینبی با تاکید بر توانمند بودن بانوان ایرانی اذعان کرد: خداوند زن را چنان قوی آفریده است که با یک دست گهواره و با دست دیگر دنیا را می‌جنباند.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدبانو؛ حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای در همایش پیروان زینبی با تاکید بر توانمند بودن بانوان ایرانی اذعان کرد: خداوند زن را چنان قوی آفریده است که با یک دست گهواره و با دست دیگر دنیا را می جنباند.

وی زنان ایرانی را با معرفت ترین زنان عنوان کرد و فرهیختگی آنان را ناشی از پرورش یافتن در مکتب اسلام و عاشورا برشمرد.

تکیه ای ضعیف شمردن بانوان را تهمت تلقی کرد و افزود: دین اسلام توجه ویژه ای به بانوان دارد و سعی دارد با دستورات خود ارزش واقعی زن را بشناساند.

وی تاکید قرآن بر رفتار و گفتار مناسب زنان در برابر نامحرم را یادآور شد و تصریح کرد: قرآن کریم با تاکید بر حجاب زن و دعوت وی به حضور در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی جایگاه واقعی زن را بیان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای ضمن بیان ویژگی های حضرت زینب(س) بر ضرورت الگو گرفتن بانوان از حضرت زینب(س) تاکید کرد و گفت: بانوان با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) از جمله در زمینه رعایت حجاب در میابند که رعایت حجاب راه را بر راهزن می بندد.

وی به تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س) پرداخت و افزود: حضرت زینب(س) در واقعه تاریخی عاشورا نقش کلیدی و پررنگی داشته و با پیام رسانی خود اسلام را زنده نگه داشتند.

رعایت حجاب ,تاکید بر حضور در عرصه های مختلف اسلامی و پشتیبانی از ولایت و امامت توسط بانوان از دیگر مباحثی بود که حجت الاسلام و المسلمین تکیه ای در این همایش مطرح کرد.

بانوان ولایی یزد با سر دادن شعار«لبیک یا زینب» در این همایش بزرگ با حضرت زینب(س) در روشنگری اهداف عاشورا تجدید پیمان کردند.

همایش بزرگ رهروان زینبی همزمان با سراسر کشور عصر دوازدهم محرم ، به همت هیئت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام یزد و با حضور جمع کثیری از بانوان در محل آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل(ع) یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ش

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.