ID : 13716356
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد

ساخت۱۰۰خانه عالم درسطح روستاهای‌استان یزد/تحصیل ۹۰۰ دانش آموز یزدی در۱۱مدرسه صدرای استان


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: از سال 1385 تاکنون، با همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد 11 دبیرستان معارف صدرا با بیش از 900 دانش آموز در سطح استان یزد فعالیت دارند.

به گزارش یزد رسا به نقل از حوزه از یزد، حجت‌السلام و المسلمین سید محمد شریف حسینی‌ کوهستانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد  به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی همچون کمیته امداد، بنیاد شهید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... را بنیاد گذاشت و سازمان تبلیغات اسلامی نیز از جمله سازمان‌های تاسیس شده به دستور امام راحل بود.

حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه انسان به عنوان اشرف مخلوقات نیازمند هدایت است تا به مقام خلیفه الهی برسد، عنوان کرد: پیامبران الهی نیز مبعوث شدند تا مردم را هدایت کنند همانگونه که در نماز نیز حداقل در پنج نوبت از خدا می‌خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به جایگاه مبلغان دینی تصریح کرد: خداوند در شرایطی که مبلغانی برای تبلیغ دین وجود دارند، از افرادی که به بیراهه رفتنه‌اند بازخواست می‌کند وی می‌فرماید: «من کسی را عذاب نمی‌کنم مگر اینکه برای آنها مبلغانی بفرستم تا آنها را هدایت و مسائل را تبیین کند و اگر نپذیرفتند، آنها را عذاب می‌کنم».

حسینی‌کوهستانی خاطر نشان کرد: وجود مبلغان دین همواره لازم و ضروری است اما با این وجود، قرآن هرگز جایگاه خود را از دست نمی‌دهد و همچنان کتاب هدایت انسان‌ها است اما تفسیر قرآن باید توسط افراد آگاه، عاقل و با دانش انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واجب شدن روزه عنوان کرد: حضرت علی (ع) 101 ویژگی را برای روزه بیان می‌کند که اغلب این ویژگی‌ها مرتبط با مسائل اجتماعی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از 100 موسسه و خانه قرآنی در استان اظهار داشت: این سازمان حمایت مالی و اجرایی از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط دانشجویی را در دستور کار خود قرار داده است.

حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه ساخت چهار مورد از این مدارس از برکات سفر رهبری به استان یزد است، خاطر نشان کرد: در سفر رهبری به استان یزد، پیشنهاد ساخت دبیرستان صدرا به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد که هزینه ساخت چهار مدرسه در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد قرار گرفت.

حسینی کوهستانی ادامه داد: از سال 1385 تاکنون، با همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد 11 دبیرستان معارف صدرا با بیش از 900 دانش آموز در سطح استان یزد فعالیت دارند.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از 650 دانش‌آموز معارف صدرا در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با راه‌اندازی و حمایت مستمر سایت تبیان فعالیت‌های مهمی در راستای فعالیت‌های سایبری و فضای مجازی انجام داده است.
وی همچنین از ساخت ۱۰۰ خانه عالم در سطح روستاهای استان یزد خبر داد و افزود: این خانه‌ ها برای سکونت روحانیون اعزامی به روستاها احداث و بهره ‌برداری شده است.

مدیرکل سازمان تبلبغات اسلامی استان یزد حضور در صف اول نماز جماعت به معنای حضور در صف اول حمایت و دفاع از انسان‌های مظلوم جهان از جمله مهمترین این ویژگی‌ها است که به آن اشاره فراوانی شده است
انتهای پیام/ع






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.