ID : 34970214
متخصص تغذیه:

سالمندان غذاهای فیبردار را در وعده صبحانه مصرف کنند


متخصص تغذیه در یزد با اشاره به‌ضرورت مصرف غذاهای فیبردار در سالمندان، گفت: مصرف غذاهای فیبردار از بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش یزدرسا، مهدیه حسین زاده با اشاره به‌ضرورت رعایت توصیه‌های غذایی از سوی سالمندان، گفت: سالمندان یکی از اعضای ارزشمند جامعه هستند که به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که در بدنشان اتفاق می‌افتد، نیازشان به یک سری مواد مغذی تغییر می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر سالمندان در خوردن بعضی از مواد مغذی دچار مشکل هستند و به دلیل اینکه عمل جویدن در آن‌ها به‌طور کامل انجام می‌شود از سبزی و میوه‌جات کمتر استفاده می‌کنند و درنهایت با مشکل یبوست مواجه می‌شوند.

متخصص تغذیه تأکید کرد: سالمندان ازاین‌رو باید در وعده صبحانه از غذاهای فیبردار استفاده کنند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. مصرف سبزی‌ها باید در وعده غذایی سالمندان گنجانده شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

حسین زاده تصریح کرد: یکی از غذاهایی که توصیه می‌شود افراد سالمند در صبحانه مصرف کنند، مخلوط کدو و ماست است که آن‌ها می‌توانند کدو را به‌صورت رنده شده با ماست کم‌چرب مخلوط کرده و مقداری کنجد و کشمش به آن اضافه کنند تا فیبر کافی به بدن آن‌ها برسد.

انتهای پیام/ش

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.