ID : 39968615
رئیس سازمان اورژانس استان یزد در گفتگو با یزدرسا:

سال گذشته چهارشنبه‌سوری در یزد 40 مصدوم برجای گذاشت/ رانندگان از پایین آوردن شیشه خودرو جدا خودداری کنند


دهقان با بیان اینکه سال گذشته چهارشنبه‌سوری در یزد 40 مصدوم برجای گذاشت، گفت: رانندگان فردا و پس‌فردا از پایین آوردن شیشه خودرو جدا خودداری کنند.

احمد دهقان رئیس سازمان اورژانس استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که در حوزه آموزش و پیشگیری از حوادث انجام می‌شود متأسفانه در چند سال اخیر حوادث ناخوشایندی داشتیم، گفت: سال گذشته قریب به 40 نفر مصدوم به خاطر چندین سال خوشگذارنی داشتیم و نوع مصدومیت‌ها چون اکثر برروی چشم، گوش و اندام‌ها بوده، ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه سالانه در روز چهارشنبه آخر سال معمولا بین 1300 تا 1400 نفر مصدوم در کشور داریم، اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بین 5 تا 10 نفر فوتی در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در سطح کشور داشتیم.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد اضافه کرد: اینگونه نیست که افراد به این فکر باشند که از حوادث آخر سال در امان هستند چون ممکن است یک لحظه با این مواد خطرناک اتفاقی برای شخص بیفتد که سالیان سال پشیمانی به بار آورد.

دهقان خاطرنشان کرد: از جوانان و خانواده درخواست می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دیدار از بزرگ‌ترها را جایگزین چهارشنبه‌سوری کنند.

وی عنوان کرد: چهارشنبه‌سوری اصلاً ارتباطی بافرهنگ غنی ایرانی اسلامی ندارد و از کشورهای دیگر به کشور ما وارد شده و حتی منظور از این شادی‌های غلط با ایجاد مزاحمت برای دیگران را به خوبی متوجه نمی‌شویم، امیدواریم شاهد برچیده شدن این برنامه‌ها از کشور باشیم.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد خطاب به خانواده‌ها در خصوص چهارشنبه‌سوری، گفت: حتی‌الامکان خانواده طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از تردد غیرضروری خودداری کنند اما اگر هم با خودرو در خیابان تردد دارند، شیشه‌ها را پایین نیاورند زیرا در سال‌های گذشته توسط برخی این مواد محترقه به داخل خودروها انداخته شده و حوادث تلخی را به وجود آورده است.

دهقان در پایان تاکید کرد: هر حادثه‌ای که مرتبط با این مسائل بود، سازمان اورژانس با شماره 115 آماده خدمت‌رسانی 24 ساعته به مردم است.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.