ID : 38755842
فرماندار ابرکوه:

سد روستای فیروزکوه شکسته نشده است/ بارندگی روز گذشته ابرکوه در 20 سال اخیر بی‌سابقه بود


کاظمی نسب فرماندار ابرکوه با بیان اینکه سد روستای فیروزکوه شکسته نشده است، گفت: بارندگی روز گذشته ابرکوه در 20 سال اخیر بی‌سابقه بود.

محمد کاظمی نسب هاشم آبادی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه بارندگی‌های روز گذشته در شهرستان ابرکوه در 20 سال اخیر بی‌سابقه بود، گفت: این حجم از بارندگی طی هشت ساعت در شهرستان ابرکوه که به حدود 43 میلیمتر است بی‌سابقه بود.

فرماندار شهرستان ابرکوه در پاسخ به این سؤال که آیا سد روستای فیروزآباد ابرکوه به علت حجم زیاد بارندگی شکسته است یا خیر؟ گفت: در روستای فیروزآباد سد شکسته نشده بلکه بند خاکی در یکی از چاه‌های کشاورزی و خارج از استانداردهای لازم برای جلوگیری از ورود آب به مزرعه و تامین سفره‌های آب زیرزمینی چاه‌های اطراف احداث کرده بودند که بارندگی روز گذشته در روستا سبب جمع شدن آب زیاد پشت این بندخاکی، از بین رفتن آن و جاری شدن در روستاها و بروز خسارت در روستای فیروزآباد شد.

وی اضافه کرد: 14 میلیون مترمکعب ظرفیت بندهای خاکی شهرها و روستاهای شهرستان ابرکوه بود که 12 و نیم مترمکعب آن پُر شده اما روان آب‌های اطراف شهرها و روستاها مسئله‌ساز شد و باعث ورود آب به برخی از روستاها و شهر ابرکوه و بروز خسارت شد.

کاظمی نسب با بیان اینکه امسال سه پروژه بزرگ را در شهرستان ابرکوه افتتاح کردیم افزود: چهار آبگیر به ذخیره 100 هزار مترمکعب و 1600 هکتار از زمین‌های اطراف غرب ابرکوه طرح‌های ویژه نزولات جوی و هرزه‌آب‌ها اجرا کردیم که بخش عمده‌ای از آب ورودی شهر ابرکوه به داخل مهردشت و مرکز شهرستان را تا حد خیلی زیادی کنترل کرد اما حجم بارندگی در زمان کم به‌قدری زیادی بود که بسیاری از روان آب‌های اطراف شهر ابرکوه و روستاها به داخل شهر وارد و سبب بروز خسارت شد.

فرماندار شهرستان ابرکوه با تأکید بر اینکه از روز گذشته تمام نقاط مشکل‌ساز در زمان بارندگی شناسایی‌شده است، اذعان کرد: امروز نیز ارزیابی نهایی در حال انجام است تا در ستاد بحران شهرستان ابرکوه تصمیمات برای بارندگی‌های چند روز آینده گرفته شود و همچنین تصمیمات قبلی را نیز با انجام تغییراتی بتوانیم به شکلی عمل کنیم تا در زمان بارندگی‌های سنگین خسارت نداشته باشیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.