ID : 34482460
تناقض زمین تا آسمان گفته یک مسئول یزد؛

سرانه مطالعه یزدی ها مدت‌هاست که اعلام نشده است!


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: سرانه مطالعه تحت عنوان سرانه مطالعه واقعیت این است که از سال 91 تا به حال اصلا بررسی نشده است که اعلام بشود.

به گزارش یزدرسا، چندی پیش خبری بر روی رسانه های وابسته به دولت در خصوص سرانه مطالعه مردم یزد منتشر شد که بنا به اظهارات مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی یزد مطرح شد: «سرانه مطالعه کتاب در استان به حدود 9 درصد رسید و از این نظر در صدر 31 استان قرار دارد.»

جالب اینکه این خبر به اندازه‌ای عجیب بود که گویا رسانه های دیگر را بر ان داشته تا چند و چون این امار را پیگری کنند و جالب تر اینکه این اظهارات دوست فاطمی ها کمتر از یک هفته بطور کلی توسط خود او رد شد.

وی در مصاحبه با سایت یزدآوا در واکنش به انتشار خبری به نقل از او مبنی بر اینکه «یزد رتبه اول سرانه مطالعه کشور را دارد» گفت: سرانه مطالعه مدت‌ها است که اعلام نشده و تیتری هم که برخی رسانه‌ها به نقل از من در این رابطه زده‌اند درست نیست!

رقیه دوست‌فاطمی‌ها افزود: منتها از نظر عضویت و امانت -که تنها شاخص قابل بررسی ما در مطالعه امانت کتاب است- ما در این شاخص‌ها اعلام کرده‌ایم که رتبه اول را داریم.

وی ادامه داد: یعنی علاوه بر اینکه در بحث زیربنای تعداد کتابخانه و تعداد کتاب اول بودیم، الان در بحث عضویت کتابخانه‌ها و امانت هم رتبه اول را داریم و ملاک قابل استناد ما برای مطالعه همین است. ولی سرانه مطالعه تحت عنوان سرانه مطالعه واقعیت این است که از سال 91 تا به حال اصلا بررسی نشده است که اعلام بشود.

این تناقض در اظهارات مسئولان یادآوری آمار 2میلیونی اشتغالزایی در فضای مجازی رییس جمهور بجای 200هزار شغل است.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.