ID : 20580111
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم:

سرمازدگی و خشکسالی 80 میلیارد تومان به کشاورزان خاتم خسارت وارد کرد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از خسارت 80 میلیارد تومانی سرمازدگی و خشکسالی به بخش کشاورزی شهرستان خبر داد.

به گزارش یزد رسا، اسماعیل یزدانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در گفتگو با طنین خاتم با اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین ارزیابی که از وضعیت مزارع و باغات شهرستان صورت گرفته در مجموع رقمی بالغ بر 80 میلیارد تومان در اثر سرمازدگی و خشکسالی خسارت به کشاورزی شهرستان برآورد شده است.
یزدانی اظهار داشت: در سال جاری مزارع و باغات شهرستان با خشکسالی مواجه شده‌اند، به گونه‌ای که میزان بارندگی شهرستان حدود 49 میلی متر گزارش شده است.
وی افزود: در کنار کاهش بارندگی در شهرستان بحث سرمازدگی نیز در مزارع و باغها عامل زیان باری بوده، به گونه‌ای که در حد فاصل 29 اسفند ماه تا 15 فروردین با کاهش بی سابقه دمای هوا مواجه شدیم که باعث شد بسیاری از محصولات سردرختی شهرستان از بین برود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان گفت: باغات گردو پسته و آلو در روستا ایثار ، انگور در مروست و پسته، زردالو در مرکز شهرستان بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.
یزدانی درباره بسته حمایتی های دولت از کشاورزان در برابر سرمازدگی و خشکسالی اظهار داشت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از بسته های حمایتی دولت از کشاورزان است و کشاورزان خسارت دیده با مراجعه به صندوق بیمه خسارت دریافت کنند. همچنین  تمدید وام کشاورزان از دیگر اقدامات دولت در حمایت ازکشاورزان است.
وی افزود:  تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی در خصوص احداث واحد گلخانه ای و  تسهیلات مکانیزاسیون (خرید تراکتور و ادوات و ماشین آلات کشاورزی ) و خرید ماشین آلات برای مقابله با سرمازدگی  را میتوان از مهمترین بسته های حمایتی دولت از کشاورزان عنوان کرد.
رئیس جهاد کشاورزی در پایان با توجه به فصل برداشت گندم در شهرستان خاتم اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان خاتم حدود 4 هزار هکتار است که پیش بینی میشود با توجه به خسارت های صورت گرفته بالغ بر 11 هزار تن برداشت شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.