ID : 2493978

سرچشمه هرات؛ تبلور اعجاز طبیعت


سرچشمه هرات،هفتمین میراث ارزشمند طبیعی ثبت شده در فهرست آثار طبیعی ملی کشور با قدمتی معادل دوره اول زمین شناسی.

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم، هفتمین میراث ارزشمند طبیعی ثبت شده در فهرست آثار طبیعی ملی کشور با قدمتی معادل دوره اول زمین شناسی یعنی کواترزیا بیش از ۱۰۰۰۰سال پیشینه یکی از جاذبه های مطرح شهرستان و در ردیف مناطق نمونه گردشگری استان و کشور می باشد.

از جاذبه های گردشگری مجاور این بنا می توان به طبیعت بکر مسیرهای کوهپیمایی چشمه و کانال آب به شکل مسیر قنوات قابل بهره برداری در پروژه های گردشگری اشاره نمود.

با توجه به تاسیسات ایجاد شده شامل : رستوران ، نماز خانه، سرویس های بهداشتی و محوطه سازی فاز اول ساماندهی این اثر طبیعی که از سال ۸۶ آغز و در سال ۸۸ زیر نظر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگردی استان و شهرستان به اتمام رسیده هم اکنون آماده بهره برداری است و استفاده از این مجموعه امکان پذیر و مطلوب می باشد.

طنین خاتم؛متاسفانه این میراث ارزشمند طبیعی شهرستان خاتم دست خوش بی توجهی و غلفت انسان ها قرار گرفته است و این می طلبد این اعجاز را بیش از این قدر بدانیم و با اهمیت دادن به نظافت این مجموعه گردشگری هم از جانب مسئولان و هم از جانب گردشگران قدردان این موهبت الهی باشیم.

یکی دیگر از مشکلاتی که موجب گلایه کشاورزان و کم شدن آب تنها رودخانه دائمی استان یزد شده است تردد ماشین های سبک  و سنگین در جاده بالای چشمه ها است که نظارت و تدبیر مسئولان مربوطه را به منظور بستن این جاده برای حفظ آب چشمه ها می طلبد.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.