ID : 39401281
کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

سطح زیرکشت گندم سال زراعی جاری در یزدبه هشت هزار و ۳۵۰هکتار کاهش یافت


کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به تاثیر کاهش بارندگی و تداوم پدیده خشکسالی در ۲۰ سال اخیر ، گفت: به همین علت سطح زیرکشت گندم در سال زارعی ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ از ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار کاهش یافت.

به گزارش یزدرسا، سید احمد ابراهیم خانی با بیان اینکه گندم محصول راهبردی است، افزود: با وجود تلاش کشاورزان در توسعه شیوه های نوین آبیاری  و استفاده از بذر سازگار با شرایط یزد میزان تولید این محصول در مقایسه با سال زراعی قبل از ۳.۸ تن به ۲.۶ تن در هر هکتار نیز کاهش یافت  .

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم اظهارکرد: کار برداشت این محصول با استفاده از تعدادی کمباین و دروگر آغاز شد و تا اواخر مردادماه آینده ادامه دارد.

تولید ۲۴ هزارتن گندم در یزد

ابراهیم خانی با تاکید براینکه هم اکنون در برخی مزارع تولید گندم به ۱۰ تن در هر هکتار رسید، پیش بینی کرد که امسال حدود ۲۴ هزار تن گندم از سوی گندمکاران برداشت شود و بخشی از آن به مراکز خرید شرکت های تعاونی روستایی با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال تحویل دهند .

این کارشناس بخش زراعت یزد تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۳۶ هزار تن گندم تولید شد که پنجهزار و ۴۰۰ تن آن تحویل مراکز خرید شرکت های تعاونی روستایی استان شد.

وی پیش بینی کرد که امسال پنج هزار تن گندم از کشاورزران خاتم ، ۲ هزار و ۲۰۰ تن از گندمکاران ابرکوه  و همچنین هزار تن نیز از کشاورزان بهاباد خریداری شود.

ابراهیم خانی افزود: گندم تولیدی استان به علت مبارزه کشاورزان با آفت سن گندم از کیفیت خوبی برای تولید نان برخوردار است./ایرنا




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.