ID : 12326943

سفر سه روزه یک خانواده جهانگرد رومانیایی به بافق +تصاویر


کریستین ایوان رومانیایی که با خانواده خود به نقاط مختلف ایران و جهان سفر می کند در سومین روز سفر خود به بافق روز دوشنبه وارد روستای قطرم این شهرستان شد.

به گزارش یزد رسا، بافق خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قطرم، نوشت: دير زماني است که گردشگران زيادي از کشورهاي مختلف جهان به ايران سفر می کنند، اما کسي که شهرت خاصي را در ايران و شبکه هاي اجتماعي پيدا کرده است "کريستين ايوان" مي باشد او با مرسدس خود به نقاط مختلف جهان و ايران سفر مي کند. وی با پروژه شخصي IRAN IS GREAT  ايران را به مردم اروپا معرفي مي کند. کريستين اهل روماني است و "آدري" همسر وي نيز فرانسوي مي باشد و ساکن کشور آلمان می باشند.
 

 

آنها همراه فرزندان خود "لوکاس" 9 ساله و "اميليا" 4 ساله به نقاط مختلف کشور ايران سفر مي کنند. کريستين و ادري در دانشگاه با يکديگر آشنا شده و ازدواج مي کنند منزل خود را در آلمان اجاره مي دهند و با خانه متحرک دور دنيا سفر مي کنند. وي مهندس ساختمان مي باشد همسر او نيز مترجم زبان انگليسي است. لوکاس تمايلي به رفتن مدرسه ندارد و مادر در طول سفر و در خانه ي متحرکشان به او درس مي آموزد.
 

 

 

خودرو این خانواده جهانگرد بر اساس نیازهایشان طراحی و تغییراتی در آن ایجاد شده و براي 5 نفر قابل استفاده مي باشد. درون ماشين تخت خواب، کتابخانه، گاز براي پخت غذا، ظرفشويي، وسايل منزل و ميز و صندلي 4 نفره وجود دارد. آنان از 4 سال پيش سفر خود را آغاز کرده اند و تابستان به خانه باز مي گردند. به 55 کشور سفر کرده اند، اما طولاني ترين اقامت را در ايران داشته اند. کريستين مي گويد به ايران علاقه زيادي دارد وي اميدوار است تا مردم جهان آگاهي بيشتر و واقعي تري نسبت به ايران پيدا کنند. چهار سال پيش براي سفر به هند از ايران عبور مي کند به دليل آن که از قبل به آنان گفته بودند ايران و افغانستان کشورهايي هستند که خطرات زيادي مي توانند براي آنان به وجود آورند، حتي وقتي از ارمنستان وارد ايران مي شوند قصد توقف براي هيچ کاري را نداشته اند. ايرانيان از آنان استقبال خوبي مي‌کنند.


 

 

او مي گويد: مردم به ما تعارف مي کردند و دست تکان مي دادند و در سفر اول حدود 2 ماه در ايران مي مانند. فارسي را از مردم و مطالعه کتاب آموخته اند، حتي کودکان کريستين فارسي را از بچه هايي که در سفر با آنان دوست شده بودند مي آموزند رفتار پر محبت ايرانيان و زيبايی هاي کشور باعث مي شود تا با خانواده براي معرفي ايران بزرگ بکوشند.

 

کريستين مي گويد: کار خوبي داشتم تجارت مي کردم همسرم نيز معلم زبان انگليسي بود درآمد خوبي نيز داشتیم، اما هميشه متأسف بودم که چرا نمي توانم وقتي براي خانواده بگذارم؛ برخي اوقات در روز فقط 3 ساعت در کنار خانواده ام بودم و اين برايم سخت بود و فرزندانم در طول روز در کنار معلم خود بوده اند. کريستين براي آنکه بتواند آرامش را به خانه خود بازگرداند قصد مي کند از تجارت دست بردارد خانه خود را در آلمان اجاره مي دهد و روي به گردشگري مي آورد. کريستين با احساس وصف ناپذيري از آرامش در کنار همسر و فرزندان سخن مي گويد.


 

 

کريستين و خانواده ي او از گردشگراني هستند که تا کنون 3 سال متوالي به بافق سفر کرده اند و آرامش را در ريگ هاي صادق آباد بافق حس مي کنند به او گفته بودند به شمال سفر کن، اما اين خانواده مي گويند همانند شمال در اروپا مکان های زیادی وجود دارد ولی کوير آرامش خاصي به انسان می دهد.
 

 

اينجا مي توان انرژي گرفت او به خوبي کلمه محمد رسول ا.. را تلفظ مي کند آنها مسيحي هستند. همسر او آدري دين خود را بسيار دوست دارد. کريستين منطقه صادق آباد را منطقه ي بکر مي داند و اعتقاد دارد مي توان براي جذب توريست در آن تلاش و همت بيشتري نمود. وي هر سال چند روزي را در همان محل ريگ هاي صادق آباد سپري مي کند. 
 

 

اين خانواده گردشگر پس از اقامت سه روزه خود روز جمعه صادق آباد را به مقصد روستاي گردشگري قطرم ترک می کند. کریستین و خانواده اش صبح وارد روستا شده و تا هنگام ظهر  در روستا می مانند و از مکان های دیدنی آن ديدن می نمایند. کريستين روستاي قطرم را بسيار زيبا و جذاب می داند و می گوید حتما" در سفرهاي بعدي باز هم از اين روستا بازدید خواهد کرد.
 

 

یکی از ویژگی های قابل توجه اين خانواده احترام گذاشتن به مسجد می باشد. آنها از کودکان خود درخواست می کنند هنگام ورود به مسجد کفش هاي خود را بيرون بياورند و در وقت نماز که تعدادي از اهالی روستا در مسجد به نماز ايستاده بودند از کلمه آرام آرام استفاده می کنند.
 

 کریستین حتي در پارک خودرو خود توجه بسياري دارد تا مزاحمتي براي ديگر خودروهاي پارک شده نداشته باشد.
انتهای پیام/ع

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.