ID : 7168122
گزارش/

سناریوی تکراری اخذ شهریه از والدین در فصل ثبت‌نام مدارس خاتم


با شروع ثبت نام دانش آموزان در مدارس خاتم زمزمه های از گرفتن شهریه های بعضی از مدارس به گوش می رسد

به گزارش  یزدرسا ، طی چند روز گذشته بعضی از مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان نسبت به ثبت نام دانش آموزان شهریه های بعضا سنگین دریافت می کنند که والدین قادر به پرداخت آن نیستند که هزینه های مدرسه را تخته هوشمند ، برگ امتحانی و غیره  اعلام می کنند .

ثبت نام درمدارس و چگونگی گذران اوقات فراغت دو دغدغه بزرگ اولیا، در شهرستان خاتم  پس از امتحانات و شروع تابستان است.

تحصیل فرزندان بزرگترین دغدغه خانواده ها است. دغدغه ای که هر سال با رسیدن فصل تابستان  رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد و تکاپوی خانواده ها برای ثبت نام فرزندان در مدرسه بهتر آغاز می شود.

تکاپویی که البته به وضعیت اقتصادی خانواده ها نیز وابسته است چرا که هر سال اخباری از افزایش شهریه های مدارس به گوش می رسد که انتخاب را برای بسیاری از خانواده های متوسط و ضعیف مشکل می کند و این چنین  تعبیر می شود که تحصیل خوب هم برای پول دارها است.

 در هر حال هر سال مسئولان آموزش و پرورش اعلام می کنند مدارس دولتي پولي بابت شهريه دريافت نخواهند کرد و بر شهريه مدارس غيردولتي نيز نظارت خواهد شد اما باز هم هر سال گزارش هایی مبنی بر این که  برخي از مدارس دولتي به بهانه هاي مختلف از والدين پول مي گيرند و مدارس غيردولتي به خاطر شرايط و نوع امکاناتي که مي دهند سعي مي کنند شهريه اي بيشتر دريافت کنند، روی خط رسانه ها می رود.

در هر حال نمی توان از این مساله ساده گذشت  که با وجود آنکه هر ساله قبل از شروع سال تحصيلي و آغاز ثبت نام در مدارس مسئولان اعلام مي شود  به شهريه مدارس غيردولتي رسيدگي  خواهد شد اما متاسفانه باز هم اين اتفاق آنطور که بايد رخ نمي دهد.

 بايد منتظر ماند و ديد امسال  دولتی ها مي توانند به وعده اي که مي دهند عمل کنند يا خير.

منبع: طنین خاتم




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.