ID : 8793590
مدیر کل ثبت احوال استان یزد خبر داد

سهم غیریزدی‎‎ها در 44درصد طلاق‎‎های استان یزد/ افزایش هفت درصدی ولادت‎‎های استان یزد


مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: در 13 درصد طلاق‎‎های ثبت شده استان، زوجین هر دو غیر یزدی و در 31 درصد یک طرف غیر یزدی بوده است.

به گزارش یزد رسا، مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان این که به ازای هر 8 ازدواج یک طلاق در این استان ثبت می‎‎شود، اظهار کرد: در 13 درصد طلاق‎‎های ثبت شده استان، زوجین هر دو غیر یزدی و در 31 درصد یک طرف غیر یزدی بوده است.

"سید محمد طباطبایی" در گفت‎‎وگو با ایسنا، اعلام کرد: آمار ثبت ازدواج استان در شش ماهه نخست امسال را چهار هزار و 506 مورد اعلام كرد و گفت: این تعداد ازدواج ثبت شده در سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن کاهش جمعیت در آستانه ازدواج است .

وی با بیان این که نرخ ازدواج استان 9.8 است، نرخ کشوری در این زمینه را 10.1 اعلام و تصریح کرد: تا پایان شهریورماه متوسط سن ازدواج برای مردان یزدی 26.5 و برای زنان 22 به ثبت رسیده است .

 

یزد در زمره چهار استان دارای کمترین طلاق

طباطبایی آمار طلاق نیمه اول امسال را 612 مورد اعلام کرد و افزود: آمار این رویداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق گفت: در استان یزد به ازای هر 8 ازدواج یک طلاق ثبت می‎‎شود و این در حالیست که در کشور به طور متوسط هر 5 ازدواج یک مورد به طلاق می‎‎انجامد .

وی رتبه استان در نرخ طلاق را 28 عنوان کرد و افزود: تنها استان‎های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری در تعداد طلاق وضعیت بهتری نسبت به استان یزد دارند .

طباطبایی متوسط سن طلاق در مردان را 33 و در زنان  29 سال اعلام کرد و افزود: در 13 درصد طلاق‎‎های ثبت شده استان، زوجین هر دو غیر یزدی و در 31 درصد یک طرف غیر یزدی بوده است.

 

افزایش هفت درصدی ولادت‎‎های استان یزد

مدیر کل ثبت احوال استان یزد در بخش دیگری از سخنانش براساس آخرین آمار جمعیتی استان، در حال حاضر جمعیت استان یزد یک میلیون و 56 هزار و 318 نفر برآورد شده است که 1.35 درصد از کل جمعیت کشور را شامل می‏‎‎شود.

وی نرخ رشد طبیعی جمعیت استان را 1.52 و تراکم نسبی جمعیت را 14 نفر در هر کیلومتر مربع عنوان کرد .

این مسئول با اشاره به رشد هفت درصدی آمار ولادت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: در این مدت 12 هزار و 60 نفر در استان يزد متولد شدند كه این تعداد شامل شش هزار و 230 نوزاد پسر و پنج هزار و 830 نوزاد دختر است.

وی با بیان این که نرخ ولادت استان 22 و نرخ ولادت کشور 19 است، اظهار کرد: استان یزد با ثبت 99.7 درصد ولادت در مهلت قانونی رتبه سوم کشور را در ثبت به‎‎هنگام این رویداد شیرین به خود اختصاص داده است .

 

یزد، هفتم در شاخص فرزندخواندگی

طباطبایی با اعلام این که نسبت جنسی در نیمه اول سال گذشته 102 بوده است، افزود: این نسبت امسال نشانگر عدد 106 است، بدین معنی که در ازای تولد هر 100 دختر، 106 پسر متولد شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان از ادامه روند انتخاب و فراوانی نام‎‎های نیکو و مذهبی در این استان خبر داد و گفت: امیرعلی، ابوالفضل، اميرحسين، محمد طاها و علی به ترتیب بيشترين اسامي انتخابی خانواده‌هاي يزدي براي پسران و نام‌هاي فاطمه، زهرا، نازنين زهرا ، ریحانه و زينب نیز نام‎‎های برگزیده دختران در نيمه نخست سال جاري بوده است.

وی رتبه استان یزد را در شاخص چند قلوزایی به کل ولادت 21 و در شاخص فرزندخواندگی هفتم عنوان کرد .

 

کاهش 3 درصدی وفات در استان یزد

طباطبایی همچنین با اعلام آمار وفات استان، تصریح کرد: تا پایان شهريورماه امسال دو هزار و 241 نفر فوت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی افزود: نرخ وفات استان 4.7 است در حالی که نرخ وفات كشور 4.8 است و نسبت جنسی وفات در استان نیز 124 یعنی به ازای فوت هر 100 زن، فوت 124 مرد به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.