ID : 1001521
امام جمعه بافق:

سه ویژگی که فقط مختص بافقی هاست


امام جمعه بافق در جمع 6 تن از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع)، گفت: بافق سه ویژگی دارد که دیگر شهرستان های استان یزد ندارند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بافق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در ابتدای دیدار با خدام امام رضا (ع) که به این شهر سفر کرده بودند ، پس از عرض خیر مقدم ، خطاب به آن ها بیان کرد: افتخاری است برای شما که در آستان حضرت ثامن الحجج (ع) خدمت می کنید. این نوکری به اندازه تمام دنیا و آخرت ارزش دارد.

امام جمعه بافق اظهار داشت: استان یزد به خاطر مذهبی بودن، دارای ویژگی هایی است که منحصر بفرد می باشد. برگزاری مجالس گرامیداشت مقام شامخ حضرت سیدالشهدا (ع) در طول سال ، یکی از آن خصوصیت هاست.

وی افزود: منتها بافق سه ویژگی دارد که دیگر شهرستان های استان یزد ندارند. نخستین ویژگی این است که بافق در طول تاریخ خود هیچ فرقه ای غیر از شیعه اثنی عشری نداشته و ندارد. دومین مورد اینکه در اسناد و مدارکی که از قرن ها قبل موجود می باشد ، بافق بعنوان "قصبه طیبه" لقب گرفته است.

سلیمانی با اشاره به سومین ویژگی بافق ، ادامه داد: خصوصیت سوم ممتاز شهرستان دارالشجاعه بافق این می باشد که نزدیک به "چهار ششم" زمین های آن به عناوین و نیّات مختلف، وقف شده است.

این روحانی پس از قدردانی از حجت الاسلام طباطبایی مدیر موسسه بیت الرضا (ع) بافق، خاطرنشان کرد: مردمان خونگرم بافق برای زائران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ، حرمت خاصی قائل بوده و هستند.

امام جمعه بافق گفت: افتخار می کنیم که رهبر فرزانه انقلاب، دست پرورده آستان مقدس امام رضا (ع) می باشند.

گفتنی است این محفل دوستانه با مدیحه سرایی دو تن از خدام حرم رضوی به پایان رسید.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.