ID : 14791311
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس؛

سیاست‌های غلط اردوغان؛ ترکیه را به جولانگاه گروه‌های تروریستی بدل کرده است


دکتر محمد صالح جوکار با اشاره به ناآرامی‌های ترکیه گفت: سیاست‌های غلط اردوغان ترکیه را به جولانگاه گروه‌های تروریستی بدل کرده است.

به گزارش یزدرسا، محمد صالح جوکار، عضو سیاست خارجی مجلس با اشاره به ناامنی‌های اخیر در ترکیه گفت: در ایجاد این ناامنی‌ها خود ترک‌ها مقصرند زیرا آن‌ها اشتباهات زیادی را طی چند وقت اخیر در منطقه مرتکب شده‌اند، اشتباه نخست آن‌ها دخالت در امور دیگر کشورها و همچنین تقویت گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های غلط اردوغان در حال حاضر همین گروه‌های تروریستی دامن خودشان را گرفته است و ترکیه جولانگاه گروه‌های تروریستی شده است.

جوکار گفت: اگر سیاست‌های اردوغان همچنان در ادامه روند فعلی باشد در آینده نیز وضعیت ترکیه از این بدتر می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های توسعه‌طلبانه اردوغان و احیای امپراتوری عثمانی از سوی وی گفت: اردوغان باهدف احیای امپراتوری عثمانی مشکلاتی را برای کشورهای دیگر ایجاد کرد و توسعه کشورش نه‌تنها باعث شد در سیاست‌های خارجی تغییراتی داشته باشد بلکه این توسعه‌طلبی باعث دخالت وی در امور سایر کشورها شد.

وی خاطرنشان کرد: این تحولات باعث شده است که امنیت داخلی ترکیه نه‌تنها تهدید شود بلکه در آینده نیز وضعیتش بدتر شود.

وی با اشاره به سازش مقطعی اردوغان و دولت وی با کردها گفت: امروز خود این کردها به نیروهای مخالف تبدیل‌شده‌اند و قطعاً اگر اردوغان نتواند با ایجاد وفاق داخلی و همچنین تغییر در حوزه سیاست خارجی‌اش اقداماتی انجام دهد پس شاهد ناامنی‌های وی در روزهای آینده خواهیم بود.

شبستان/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.