ID : 7426586

سیف به دیوان محاسبات نامه نوشت


رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده مرجع تشخیص ضد رقابتی بودن معاملات، شورای رقابت است نه دیوان محاسبات.

 به گزارش یزدرسا ، ولی‌الله سیف در پی صدور گزارش دادستان دیوان محاسبات درباره پرونده موسوم به رانت 650 میلیون یورویی و انتشار گسترده آن در رسانه‌ها، با صدور نامه‌ای ایراداتی را به موارد مطرح شده در این گزارش  وارد کرده است.

در این نامه خطاب به فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات تصریح شده که دیوان محاسبات مرجع تشخیص ضدرقابتی بودن معاملات نیست. در این نامه آمده است: براساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، «شورای رقابت، تنها مرجع رسیدگی به رویه‌های ضد‌رقابتی است»

لذا ورود یک مرجع دیگر به امر تشخیص یک اقدام ضد رقابتی، خود عملی غیر‌قانونی از طرف یک مرجع قانونی است. رئیس کل بانک مرکزی در ادامه نامه خود از سانسور شدن نظر کارشناسی اداره نظارت ارز بانک مرکزی مبنی بر اینکه دریافت کد تخصیص ارز «هیچگونه مزیتی را برای وارد‌کننده ایجاد نمی‌نماید» توسط دادستان دیوان محاسبات، انتقاد کرده و نوشته است:

در استدلال استنادی جنابعالی عبارت «و هیچگونه مزیتی را برای واردکننده ایجاد نمی‌نماید» حذف گردیده که آن عبارت محذوف، حکایت از آن دارد که دریافت کد تخصیص ارز موجب مزیتی برای واردکننده نیست، بلکه تخصیص ارز حسب مقررات و با رعایت نوبت انجام می‌گیرد.

وطن امروز




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.