ID : 37075258
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مطرح کرد

شأن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران شان خدمت است نه رانت و استراحت


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در همایش چهل سال اقتدار و ایستادگی مردم بافق گفت: امروز کار باید از جنس کار جهادی زمان جنگ باشد، شأن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران شان خدمت است.

به گزارش یزدرسا، به مناسبت هفته دفاع مقدس، همایش چهل سال ایستادگی و اقتدار مردم شهرستان بافق با حضور سردار سنائی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گندمی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد، سرهنگ صادق فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق، حجت‌الاسلام سلیمانی امام‌جمعه بافق، زاده رحمانی فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و بسیجیان این شهرستان در محل سالن نه دی بافق برگزار شد.

سردار سنائی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در این مراسم گفت: جنگی که بر ما تحمیل شد و ۸ سال طول کشید زمینه‌هایی داشت. عراق کشوری است از کشور امپراطوری عثمانی که بعد از قضیه این امپراطوری تشکیل شد. عثمانی‌ها با ما هم سابقه خصومت داشتند و هم اختلافات عرضی که یک‌بخشی از این اختلافات دولت جدید عراق به ارث برده است و یک عامل دیگر آن حاکمیت فردی به نام صدام است. شاید در این مقطع اگر صدام رئیس‌جمهور عراق نبود جنگی اتفاق نمی‌افتاد.

وی در ادامه افزود: خصومت آمریکایی‌ها بعد از انقلاب با ایران باعث شد که یک رژیم صد درصد وابسته به آمریکا سقوط کند و جای خود را به یک نظام دینی، مردمی و استقلال‌طلب که الهام‌بخش دیگران علیه آمریکا شده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: زمانی آمریکایی‌ها در ایران خدایی می‌کردند و بعد از جنگ ویتنام تعدادی کهنه سرباز اضافه بودند که دنبال حقوق و مزایا بودند و آن‌ها را به‌عنوان مستشار نظامی به ایران اعزام کرده و پول‌های گزافی هم می‌گرفتند و گاهی در فیش‌های حقوقی آن‌ها حق توحش درج‌شده بود.

سخنران همایش چهل سال اقتدار و ایستادگی مردم بافق اظهار داشت:: در آن دوران سفیر آمریکا نخست‌وزیر و دیگر مسئولیت‌ها را تعیین و عزل و نصب می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی حزب‌الله در لبنان شکل‌گرفته و بدون اجازه سید حسن نصرالله نمی‌توانند برنامه‌های خود را در منطقه پیش ببرند. ما در کنار عربستان پایه‌های امنیتی منطقه را دنبال می‌کردیم، امروز به عربستان گاو شیری می‌گویند و وقتی‌که هواپیمای آمریکا را می‌زنیم جرأت مقابله با ما را ندارند و کسانی که با دوشیدن گاوهای شیری قرار بوده تأمین امنیت کنند نتوانستند در مقابل نفوذ پربادهای انصار الله کاری انجام بدهند لذا امروز دنیا را به کمک گرفتند.

این یادگار دوران دفاع مقدس به بیانیه اخیر چند کشور اروپایی در خصوص متهم کردن ایران به حمله به آرامکو اشاره و بیان داشت: این‌یک افتضاح برای غرب و در رأس آن آمریکا که فقط برای تجهیز و استقرار سامانه‌های پدافندی ضد موشکی ده‌ها میلیارد دلار از عربستان سعودی گرفت اما امروز نتوانستند واکنشی نشان دهند و این نشان‌دهنده استیصال آمریکا است که دست به دامن کشورهای اروپایی شده‌اند.

سردار سنائی راد اظهار داشت: یک ابرقدرت نباید تهدید کند و اگر تهدید کرد باید به آن عمل کند. دشمن به منطقه آمد و مارا تهدید نظامی کرد اما امروز برای مذاکره با مقامات ایرانی التماس می‌کنند و حسرت گرفتن یک عکس یادگاری با مقامات ایرانی رادارند این‌ها امروز برای مقامات آمریکا تولید کینه کرده لذا بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دنبال براندازی ما بودند.

وی افزود: امروز شعار مرگ بر آمریکا فقط شعار ایرانی‌ها نیست، شاید در بعضی از کشورها این شعار با زبان فارسی تکرار می‌شود، امروز در فلسطین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فارسی می‌گویند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به عامل دوم آغاز جنگ ایران و عراق پرداخت و بیان داشت: متأسفانه اختلافات داخلی یکی دیگر عوامل حمله عراق به ایران بود، صدام اوضاع داخلی ایران را رصد می‌کرد و می‌دید بین رئیس‌جمهور و مجلس و رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر اختلاف وجود دارد.

سردار سنائی راد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ارتش شرایطی داشت که صدام فکر می‌کرد ما قدرت دفاعی نداریم و لذا تصورش این بود که می‌تواند جایگزین شاه شود و همه متحدان وی از عربستان و کویت تا آمریکا و انگلیس از او حمایت خواهند کرد و لذا چون این تصویر غلط را از ما داشت به ایران حمله کرد اما در برآورد خود پتانسیل و ذخیره و ظرفیتی که از انقلاب برآمده بود روی حساب باز نکرده بود.

سخنران مراسم همایش ۴۰ سال اقتدار و ایستادگی مردم بافق بیان داشت: صدام ۱۲ لشکر آماده و ۱۰ تیپ زرهی داشت و فکر می‌کرد با تقلید از مدل اسرائیل در حمله ۶ روزه به کشورهای عربی در سال ۱۹۶۷ کار را چندروزه یکسره کند. گروه‌های ضدانقلاب در کردستان قبلاً با او اتحادی شکل داده بودند و همه فکر می‌کنند که جنگ ما در ۳۱ شهریور شروع‌شده این در حالی است که این جنگ ماه‌ها قبل از شهریور شروع‌شده بود و گروهایی همچون دمکرات و کومله عقبه آن‌ها در عراق و جنگ آن‌ها در کردستان بود.

سردار سنایی راد گفت: اگر امروز بخواهیم تحلیل کنیم که چرا جنگ شد باید بگوییم که هم زمینه‌های بیرونی و هم داخلی داشت که پیام ضعف به قلدری مثل صدام داد و چراغ سبز آمریکایی‌ها و کشورهای منطقه‌ای که از وی حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز هر موقع می‌بینیم داعش در شرایط ضعف است آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به نفع داعش مداخله می‌کنند. حامیان داعش امروز حامیان صدام بودند و جالب این است عده‌ای می‌گویند اگر در جنگ پیشرفت کردیم و به پیروزی رسیدیم چرا صلح نکردیم. زمانی که خرمشهر را گرفتیم صدام علم صلح‌طلبی را بلند کرد و روند و موازنه جنگ جابجا شده بود. در چند ماه اول پیشروی‌هایی داشتند و ما شرایط دفاع منطقی را نداشتیم اما زمانی که خود را پیدا و ظرفیت برآمده از انقلاب در جبهه‌ها حضور پیدا کرد. صدام تصورش این بود که در مدت‌زمان یک هفته کار خرمشهر و آبادان یکسره خواهد شد ولی در مقابل دروازه‌های خرمشهر 34 روز زمین‌گیر شد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ظرفیت برآمده از انقلاب موجب شد تا جنگ را به شکل جهادی پیش ببریم، بچه‌های تکاور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر حماسه آفریدند. در جنگ ما محاصره بودیم اما می‌توانستیم با غنائم جنگی یگان زرهی تشکیل دهیم. در اکثر عملیات دوران دفاع مقدس فرزندان این سرزمین سرشان رفت اما پای غیرتشان ایستادند و لذا در جنگ ما از قدرت وابسته دفاعی به قدرت مستقل دفاعی، عراقی‌ها را بیرون کردیم و صدام را مجبور به بازگشت قرارداد 1975 کردیم و تمام قسمت‌هایی که گرفته بود را پس داد و چیزی که پشتوانه این قدرت شد شهدای ما بودند.

وی به تعداد شهدای دوران دفاع مقدس هم اشاره و بیان داشت: ما در جنگ حدود 180 هزار شهید دادیم، شهدا معادله‌ای که صدام فکر می‌کرد به نفع اوست به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند، شهدایی که کوچک‌ترین‌های آن‌ها افتخار ولایت بود، شهدا مظهر اقتداری شدند که دشمن می‌دانست چاره‌ای جز پذیرش آتش‌بس و پایان جنگ ندارد و این شهیدان حاصل تربیت اسلامی و صحیح خانواده‌های آنان هستند.

سردار سنایی راد تصریح کرد: ما در جنگ تحریم بودیم اما فرزندان این مرزوبوم با رشادت و اقتدا به سیدالشهدا توانستند نفوذ کنند و جنگ را ادامه دادند و در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید قوی باشیم تا دوباره جنگی اتفاق نیفتد، لذا بعد از جنگ توان نظامی خود را تا سطح بازدارندگی ادامه دادیم.

وی افزود: بعضی‌ها القا می‌کنند که صرفاً با مذاکره شبه جنگ دور می‌شود حرف مفتی است، دور کردن شبه جنگ اقتدار می‌خواهد و این اقتدار را شهدا به ما الهام دادند. امروز انصار الله با الهام از جمهوری سلامی در فرازی از قدرت است که کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس بیانیه صادر می‌کنند که ضعف آمریکا بر متحدان منطقه‌ای را بپوشانند و ایران را عامل حمله به تأسیسات می‌دانند که یک اقدام از سر استیصال است. حامیان دیروز صدام، حامیان امروز بن سلمان هستند و با این تفاوت که امروز استیصال آن‌ها آشکار و عیان است و اگر صدام بعد از 8 سال مجبور به عقب‌نشینی شد امروز بعد 4 سال در اوج استیصال صدای زوزه آن‌ها گوش فلک را کر کرده است و چنین اقتداری نبایستی محدود به عرصه نظامی بماند، ما برای مقابله با دشمن نیازمند اقتدار و پژواک دادن آن در عرصه‌های اقتصاد، اجتماع و سیاست است.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: دیپلماسی مقتدرانه از جنسی که مقام معظم رهبری تعریف می‌کنند که در هیچ سطحی و در هیچ جایی دیداری با مسئولین آمریکایی نخواهد بود، آن‌ها دنبال التماس هستند اما در این مقطع اگر دیدار صورت گیرد یعنی پاداش دادن به قلدری مثل ترامپ و تشویق او به ادامه تروریسم اقتصادی و فشار اقتصادی، اگر در جنگ نایستاده بودیم صدام مجبور نبود که آتش‌بس را بپذیرد و همان صدام به متحد بزرگ خود یعنی کویت حمله کرد.

سردار سنایی راد در پایان تصریح کرد: اگر قرار است امروز از فشار اقتصادی خارج شویم نیاز به کار جهادی در عرصه اقتصادی داریم کما اینکه تلاش‌های چند ماه گذشته وضعیت آشفته‌بازار را به یک ثبات نسبی رسانده‌ایم، در عرصه اجتماعی مردمی که مأیوس بودند و تصورشان این بود که فساد در کشور سیستمی شده الآن در مبارزه با دانه‌درشت‌ها امید پیدا کردند، مردم تصورشان این بود که کسی جرئت مقابله با فساد ندارد اما امروز همه مفسدان در حال دستگیری هستند. دشمن در حوزه سرمایه اجتماعی امید بسته بود که در سال 97 کار نظام را یکسره کند اما شکست خورد. امروز کار باید از جنس کار جهادی زمان جنگ باشد، شأن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران شان خدمت است نه رانت و استراحت، ما از خیلی از روش‌های دوران دفاع مقدس عدول کردیم که دشمن امیدوار شد در دوران دفاع مقدس تمام تلاش برای خدا بود و فراموش کردن دنیا اما امروز دنیاگرایی گل کرده است.

انتهای پیام/ع.ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.