ID : 17449898
توسط حراست شبکه بهداشت تفت؛

شایعه مرگ 14 نفر در استان بر اثر آنفولانزا تکذیب شد


مسئول حراست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت با هشدار به شایعه پردازی در مورد بیماری آنفولانزا، گفت: تمام آمار و مطالبی که در رابطه با این بیماری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، کذب می باشد.

به گزارش یزد رسا، مسئول حراست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار صبح تفت، در رابطه انتشار شایعاتی از بیماری آنفولانزا در شهرستان تفت گفت: تنها مرجع ارائه کننده آمار بیماری، دانشگاه علوم پزشکی استان یزد است.

وی با اشاره به شایعاتی که اخیراً در رابطه با بیماری آنفولانزا در شبکه اجتماعی توزیع شده است، گفت: تمام این آمارها اساساً کذب می باشد و کسانی که چنین آماری را ارائه می دهد به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند.

«حکیمی» افزود: زمانی چنین آماری رسمیت پیدا می کند که از سوی نماینده وزیر یعنی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه و تایید شود.

این مقام مسئول با تاکید بر برخورد با توزیع کنندگان چنین پیام هایی، اظهار داشت: در حال شناسایی تولید، توزیع  و منتشر کنندگان چنین پیام هایی هستیم و قطعا در برخورد با چنین افرادی مماشات نخواهیم کرد.

گفتنی است از شب گذشته شایعه ای با عبارت: « فوت 14نفر در استان یزد طی 48ساعت گذشته بر اثر آنفلانزا. سه نفر از این 14نفر در بیمارستان تفت فوت شدن.4نفر دیگر هم اکنون در بیمارستان تفت بدون هیچ گونه قرنطینه ای مشکوک به ابتلا به این ویروس بستری میباشند.» در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

انتهای پیام/م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.