ID : 11105811
امام جمعه مهریز:

شرایط فرهنگی کشور مناسب نیست/ مسوولان مردم را در امر به معروف و نهی از منکر یاری دهند


امام جمعه مهریز گفت: بعد از گذشت 36 بهار از انقلاب اسلامی متاسفانه شرایط فرهنگی کشور مناسب نیست و باید فکر برای حل این معضل بزرگ انجام داد.

به گزارش  یزد رسا به نقل از صبح مهریز، حجت الاسلام والمسلمین علی برهان امروز در خطبه های نمازجمعه مهریز اظهار کرد: بعد از گذشته 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت  هایی که در بعد فرهنگی انجام گرفته باز شاهد برخی معضلات در این زمینه هستیم که به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی افزود: بر مسوولان و برنامه ریزان کشور است که دقیق و حساب شده فکری به حال مسائل فرهنگی و اخلاقی جامعه داشته باشند و بیش از گذشته جلو ترویج برخی مسائل سوء فرهنگی در در بخش های مختلف بگیرند.

امام جمعه مهریز ادامه داد: مسوولان مملکت باید دست مردم و دلسوزان را در انجام برنامه های درست فرهنگی و بخصوص امربه معروف و نهی از منکر بازبگذارند و از این موضوع خطیر بهتر از گذشته حمایت کنند.

برهان در ادامه به مشارمت بالای مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امسال اشاره و  گفت: ملت ایران و مردم قهرمان این شهرستان در روز 22 بهمن امسال علیرغم توطئه ها و تحریم ها سنگ تمام گذاشتند.


وی ادامه داد: آفرین بر این مردم شجاع و ولایتمدار که بعد از گذشته 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به نظانم اعتقاد راسخ دارند و مطیع اوامر مقام معظم رهبری هستند.


امام جمعه مهریز تاکید کرد: ملت ایران حق خود را در 36 سال گذشته در تمامی بخش ها و عرصه ها به خوبی اداء کرده اند و مدیران اجرایی ازصدر تا ذیل وظیفه دارند برای این مردم وفادار و ولایتمدار خدمت کنند.


برهان گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال را باید همانند گذشته رفراندوم اصلی در این کشور ذکر کرد که سالانه صورت می گیرد و آحاد مردم انقلابی و ولایی ما عشق و ایمان خود را به انقلاب اسلامی و شهیدان ابراز می دارند.


امام جمعه مهریز در ادامه به اهمیت مسائل فرهنگی در کشور در بخش های مختلف اشاره و سوال کرد آیا اهداف انقلاب اسلامی در بعد فرهنگی و اخلاقی در این سال ها محقق شده است؟


برهان گفت: مسوولان اجرایی و فرهنگی باید بیش از گذشته با مسائل فرهنگی کشور توجه داشته باشند و نسل جوان را بر اساس دستورات مکتب حیات بخش اسلام و قرآن کریم تربیت کنند.


امام جمعه مهریز در ادامه با اشاره به آیات و روایات به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی منکر در جامعه اشاره و از مردم خواست تا نسبت به اجرایی شدن این دستور الهی بی تفاوت نباشند.


برهان همچنین از مسوولان اجرایی خواست تا آمران و ناهیان از منکر را بیش از گذشته یاری دهند تا این واجب مهم الهی روز به روز در بین مردم و جامعه گسترش یابد که تحقق آن جلو بسیاری ا آسیب ها و ناهنجاری ها را می گیرد.


امام جمعه مهریز همچنن به اهمیت تقوای الهی و خود نگهداری در برابر گناهان اشاره و از مردم خواست تا همواره و در هر شرایطی خدا را ناظر اعمال خود بداند.


حجت الاسلام برهان درپایان تصریح کرد: همه ما در قبال مسائل مختلف کشور مسوول هستیم و بی تفاوتی و سهل انگاری نسبت به مسائل جایز نیست.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.