ID : 24980420

شروع اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در استان یزد


با اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی ، مردم استان از گوشت مرغ با کیفیت بهتر و با چربی کمتر بهره مند خواهند شد.

به گزارش یزد رسا؛ مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، با اشاره به آغاز اجرای این طرح در استان از اول آذرماه گفت این طرح با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی ، اداره کل دامپزشکی، اتحادیه مرغداران استان و همکاری  مرغداران اجرا خواهد شد.

حسین محمد زاده ، افزایش بهروری غذا در واحد سطح مرغداریها را یکی از اهداف و مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود با کاهش سن و وزن کشتار سهم بيشتري از مواد مغذی مصرفی درجیره به بافت پروتیینی تبدیل می شود و همچنین چربی لاشه کاهش می یابد. بعلاوه به دلیل کوتاه تر شدن دوره پرورش ، تعداد دوره جوجه ریزی افزایش می یابد و این بر درآمد سالیانه مرغداریها تاثیر می گذارد.

وی ایجاد زمینه برای صادرات گوشت مرغ را یکی دیگر از اهداف این طرح دانست و گفت از آنجاییکه بیشتر لاشه های مرغ صادراتی در دنیا وزنی بین 1400 تا 1800 گرم دارند اجرای این طرح می تواند زمینه های لازم رابرای صادرات گوشت مرغ استان فراهم سازد.

محمدزاده با اشاره به طعم بهتر لاشه های مرغ کم وزن به دلیل برخورداری از بافت پروتیینی ترد و لطيف تصريح كرد. لاشه هاي كم وزن به دليل اينكه قيمت كمتري دارند خانوار ها را به خريد و مصرف  مرغ  ترغیب نموده لذا سرانه مصرف مرغ با اجرای این طرح افزایش  خواهدیافت .

این مقام مسئول کاهش قابل توجه هزینه های بهداشتی و درمانی مرغداریها را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود اکثر بیماری ها و ناهنجاری های مرغهای گوشتی مربوط به سنین بالا است که با کاهش سن کشتار هزینه های بهداشتی و درمانی در سطح مرغداریها به شدت کاهش می یابد که علاوه بر کاهش هزینه تولید سبب تولید محصولات سالم تر و بدون استفاده از آنتی بیوتیک در دوره پرورش می شود.

انتهای پیام/د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.