ID : 14201664
یک کارشناس ارشد روانشناسی در یزد مطرح کرد؛

شروع تربیت فرزند قبل از تولد/مطالعه؛ رمز موفقیت در تربیت فرزند


یک کارشناس ارشد روانشناسی در یزد گفت: تربیت فرزند از قبل تولد آغاز می‌شود؛ تمام حالات و وضعیتی که مادردر زمان بارداری دارد، بر روی خلق و خوی کودک تاثیر می‌گذارد.

به گزارش یزد رسا، نیره غلامپور در گفتگو با خبرنگار یزدبانو  ضمن اشاره به اینکه نمی توان سن دقیقی را برای تربیت فرزند تعیین کرد؛ اظهار داشت: معمولا والدین در یک سال اول تولد، به تربیت فرزند خیلی توجه نمی‌کنند و در صددند در این سال فقط نیاز‌های اولیه نوزاد را برطرف کنند.

وی ادامه داد: والدین برای سال دوم به بعد باید به صورت آرام آرام و نه به شکل تخصصی کودک را با هنجارها آشناکرده و او را با نهی از کارهای بد و تشویق به کارهای خوب هدایت کنند.

این روانشناس در مورد تنبیه کودکان هشدار داد و افزود: تاثیر تشویق بسیار بیشتر از تنبیه است؛ چرا که با تشویق کودک می‌فهمد که چه کاری خوب بوده و باید انجام دهد، در حالی که در تنبیه او فقط به کار‌های ناخوشایند پی می‌برد و نمی‌فهمد که چه چیزی را جایگزین کار‌های بد کند.

غلامپور با اشاره به اینکه مادر نقش اصلی را در تربیت فرزند را دارد؛ اظهار کرد: مادران می‌توانند با شرکت در همایش‌ها و برنامه‌های مرتبط که از سوی برخی مراکز برگزار می‌شود، در زمینه تربیت فرزند موفق‌تر عمل کنند.

وی اهمیت دانش والدین در امر فرزندپروری را یادآور شد و ادامه داد: برخی مواقع پدر و مادری که قصد بچه‌دار شدن را دارند فقط بچه‌دار می‌شوند و اطلاعاتی در این مورد ندارند و معمولا اینگونه مادران که حتی یک کتاب تربیت فرزند را مطالعه نکرده‌اند، در حقیقت با تاثیراتی که از والدین خود گرفته‌اند، شیوه تربیتی را شکل می‌دهد که روشی غلط است.

غلامپور افزود: والدینی که تصمیم دارند بچه‌دار شوند، قبل از حاملگی حتما در مورد تربیت فرزند مطالعه داشته باشند تا بتوانند با فرزندشان رفتار درستی داشته باشند.

وی خطاب به پدران اظهار کرد: در دوران بارداری، آرامشی که پدر در محیط خانه فراهم می‌کند، در تامین آرامش مادر و در نتیجه در تربیت اولیه فرزند موثر است.

غلامپور ادامه داد: معمولا بانوان حس وابستگی عاطفی به همسران خود دارند و به دلیل حس مشترکی که بین دو طرف وجود دارد؛ این‌ها 100درصد بر شخصیت و آرامش فرزند تاثیر دارد؛ البته علاوه بر تامین آرامش روحی، آرامش فیزیکی و تغذیه نیز باید فراهم شود.

این روانشناس تصریح کرد: کودکانی که مادران آن‌ها در طول دوران بارداری بیشتر از غذا‌های سالم و سبزیجات مصرف کنند، از لحاظ بدنی سالم‌تر بوده و این بچه اصطلاحا کمتر دچار ننگی می‌شود.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.