ID : 31727452
آیت الله مدرسی در جمع شعرای آئینی:

شعر آئینی سپر دفع بلا از فرهنگ دینی و انقلابی است


عضو شورای فرهنگی استان یزد گفت: امروز دشمنان ما از ابعاد گوناگون مکتب عاشورا و فرهنگ انقلاب اسلامی را نشانه گرفته اند و اشعار آئینی شما شاعران خوش ذوق می تواند یکی از سپرهای دفع بلا از این فرهنگ و مکتب باشد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی؛ عصر امروز در جمع شعرای آئینی یزد با تسلیت سالروز شهادت عمار یاسر یکی از صحابه پیامبر اسلام (ص)گفت: امروز دشمنان ما از ابعاد گوناگون مکتب عاشورا و فرهنگ انقلاب اسلامی را نشانه گرفته اند و اشعار آئینی شما شاعران خوش ذوق می تواند یکی از سپرهای دفع بلا از این فرهنگ و مکتب باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: اشعار نغز و برخوردار از متون ادبی قدرتمند، سنگری مقاوم برای دفاع از ارزش های دینی و اعتقادی ماست.

 آیت الله مدرسی با اشاره به این مطلب که سفر حضرت سیدالشهدا(ع) و خاندانش به کربلا از دونیمه تشکیل شده که این دونیمه  دارای اشتراکات و افتراقاتی است تصریح کرد: اشتراکات این حادثه موج زدن عزت،تحقق هجرت و قرارگرفتن رهبری بر دوش یک انسان کامل است.

 وی؛ یکی از مهمترین افتراقات این دونیمه  را خلق پیام در نیمه اول و ابلاغ پیام در نیمه دوم دانست و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) تمام تلاش  خود را برای خلق پیام کرد و سپس وظیفه ابلاغ پیام  را به زنان و کودکان سپرد و به تعبیری می توان گفت که اولین هنرمندان  ابلاغ پیام واقعه عاشورا زنان و کودکان  آن حضرت هستند.

آیت الله مدرسی بر ضرورت ابلاغ پیام عاشورا تا ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) تاکید کرد و گفت: ابلاغ پیام گاه به صورت  نقل و تحلیل تاریخ وگاه به صورت ایجاد هیجانات و احساساتی است که در پرتو هنر زیبا و به ویژه هنر قدسی پدید می آید.

امام جمعه بخش مرکزی یزد شعر و خوشنویسی را از نمونه های هنر قدسی دانست و ابراز داشت: هنر قدسی هنری است  که مورد عنایت شرع بوده و به صورت خاص به آن اشاره شده باشد.

آیت الله مدسی با اشاره به هجمه های دشمنان نسبت به عاشورا و دستاوردهای آن اذعان داشت: دشمن به دنبال تخریب فرهنگ ماست بنابراین همه ما وظیفه داریم به هر صورت و توانی که می توانیم از این تخریب جلوگیری کنیم و اجازه پیش روی را به او ندهیم.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.