ID : 38297231
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

شعر در طول تاریخ دِین خود را به کویر ادا نکرده است


جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: شعر در ادبیات فارسی در طول تاریخ دِین خود را به کویر ادا نکرده است.

به گزارش یزدرسا، مجید جوادیان زاده شب گذشته در آیین اختتامیه نهمین کنگره سراسری شعر کویر در شهرستان ابرکوه که باهدف احیای ارزش‌های اجتماعی، سبک زندگی مردمان کویر و بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگ بومی شهرستان ابرکوه برگزار شد گفت: سلوک فرهنگی و رفتار فردی و اجتماعی مردم کویر بدون شناخت ماهیت کویر غیرممکن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه مردم کویر عمیق می‌فهمند و می‌اندیشند، اظهار داشت: شعر در ادبیات فارسی در طول تاریخ دِین خود را به کویر ادا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید شاعران با تغییر تصویر گذشته، شخصیت و هویت مستقلی را از کویر بازآفرینی کنند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته هشت دوره از کنگره سراسری شعر کویر با حضور شاعران از شهرهای مختلف کشور برگزار و دستاوردهای بسیاری برای حوزه هنر، شعر و ادبیات به ارمغان آورد.

جوادیان زاده اضافه کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی موجب می‌شود تا علاوه بر ارتقاء میزان کیفیت آثار شاعران، بسیاری از مسائل و ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی نیز معرفی شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شهرستان ابرکوه نه‌تنها در بخش‌های مختلف هنری ظرفیت و جایگاه والایی دارد، بلکه در عرصه شعر و ادبیات به‌طور ویژه فعالیت داشته و هنرمندان این عرصه بارها درصحنه‌های مختلف ملی خوش درخشیده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی، احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی مردمان کویر دانست که در دل تاریخ شهر باستانی ابرکوه و همچنین یزد نهفته شده و ضرورت دارد که در قالب‌های مختلف ادبی ازجمله شعر، به سراسر ایران و حتی جهان معرفی و به نسل آینده نیز منتقل کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.