ID : 987657
خطیب جمعه تفت:

شناخت آسیب‌ها و فرصت های هر منطقه لازمه موفقیت شورا‌ها است/ الگوی اسلام بهترین الگوی اقتصادی


امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: اعضای شورا‌ها باید آسیب‌ها، مشکلات و فرصت های هر منطقه را بشناسند و از فرصتهای موجود نیز حداکثر استفاده و بهره برداری را ببرند تا شورای موفقی باشند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا ازتفت، حجت الاسلام محمد رضا مدیح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تفت گفت: دین مبین اسلام ابتدا مسئولیت انسان را در مقابل شخص بیان می‌کند و سپس انسان را در مقابل جامعه، مردم، قانون و حتی حیوانات مسئول می‌داند.

امام جمعه تفت افزود: اسلام یکسری وظیفه در باب اقتصاد به تجار، کسبه و فروشندگان ارائه کرده است که اگردر چهار چوب این وظایف عمل کنیم، دیگر مشکلی در زمینه اقتصاد نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر تمام این الگو‌ها و وظایفی را که اسلام ارائه کرده است کنار هم قرار دهیم، خواهیم فهمید که اسلام بهترین الگوی اقتصادی را ارائه کرده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان با اشاره به حقوقی که اسلام ارائه کرده است، گفت: اسلام یک دسته حقوق اقتصادی را ارائه کرده است که اگر رعایت شود زمینه ساز تشکیل اقتصاد اسلامی در جامعه خواهد بود.

مدیح کمک به برادر دینی، حمایت از مسلمانان و حق همسایه را نمونه‌ای از این حقوق دانست.

خطیب جمعه تفت ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: در اسلام به حقوق فرزندان توجه زیادی شده است بویژه فرزندان دختر.

حجت الاسلام مدیح به قیام ۱۷ شهریور اشاره کرد و یاد وخاطره شهدای این قیام و شهدای شهرستان تفت را گرامی داشت.

امام جمعه تفت گفت: هفته تعاون را در پیش داریم و دغدغه مقام معظم رهبری انجام کار جمعی است که امیدواریم جوانان با حمایت دولتمردان و مردم به انجام کار جمعی روی دند.

حجت الاسلام مدیح یادآور شد: شروع به کار شوراهای اسلامی در سطح کشور بسیار کار ارزنده و غنیمتی است برای نظام جمهوری اسلامی ایران ومهم این است که شوراهای اسلامی که بعنوان نمایندگان مردم هستند باید خدمتی صادقانه به آن‌ها داشته و کارشان را منحصر به شهرداری و کارهای مربوط به آن نکنند.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که اعضای شورا باید توجه داشته باشند این است که آن‌ها عضو شورای اسلامی هستند و باید در برنامه ریزی‌ها ی خود زیرساختهای دینی و مذهبی را هم مد نظر داشته و آینده نگری خوبی داشته باشند.

امام جمعه تفت از اعضای شورا‌ها خواست تا آسیب‌ها، مشکلات و فرصت های هر منطقه را بشناسند و از فرصت های موجود نیز حداکثر استفاده و بهره برداری را ببرند تا شورای موفقی باشند.

خطیب جمعه تفت با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان گفت: اعضای خبرگان در پایان اجلاس با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که رهبری در این دیدار نکته هایی را گوشزد کردند.

وی افزود: بعضی‌ها در کشور می‌خواهند القا کنند راهی که رهبری پیش گرفته است راه امام خمینی (ره) نیست اما آن‌ها بدانند راه رهبری، راه امام خمینی (ره) و راه امام خمینی (ره)، راه امام زمان (عج) است.

مدیح گفت: یقین می‌دانیم راه، مواضع و فرمایشات رهبری‌‌ همان راه و مواضع امام خمینی (ره) است و کسانی که دم از امام (ره) می‌زنند و پشت به رهبری می‌کنند حقه بازان سیاسی هستند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.