ID : 10281506
حجت الاسلام مهدوی نژاد:

شهدا لحظه ای در راه فدا کردن جان خود تردید نکردند،باید در انتخاب محل دفن آن ها تردید کنیم؟


شهدا لحظه ای در راه فدا کردن جان خود تردید نکردند، چرا ما امروز باید در انتخاب محل دفن آن ها تردید کنیم؟ موظفیم شهدا را در بهترین نقطه دفن کنیم. اینکه عده ای بخواهند شهدا را در محل دیگری آن هم بدون رضایت مالکان دفن کنند توهین به شهداست.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ، حجت الاسلام مهدوی نژاد شب گذشته در جمع مشتاقان شهادت حاضر در میدان امیر چخماق و رئیس اسبق شورای شهر به نمایندگی از حاضرین اعلام کرد: در مسائل شهری مرجع تصمیم گیری شورای شهر است نه ارگان دیگری، در ضمن متولی وقف حسینیه هم کتباً رضایت خود را از دفن شهدا در مکان فعلی اعلام کرده است. از عموم دعوت می کنیم به قانون تمکین کنند.

 

وی افزود: پاسخ های مسئولان میراث فرهنگی داده شده و شبهاتی که بیان کرده اند هیچ کدام وارد نیست و همه پاسخ داده شده است. از نظر مسئولین، حفر مقبره در این نقطه بیشتر آسیب میزند یا حفاری کنار ستون های مسجد در ضلع شرقی؟

 

این روحانی برجسته استان، تاکید کرد: شهدا لحظه ای در راه فدا کردن جان خود تردید نکردند، چرا ما امروز باید در انتخاب محل دفن آن ها تردید کنیم؟ موظفیم  شهدا را در بهترین نقطه دفن کنیم. اینکه عده ای بخواهند شهدا را در محل دیگری آن هم بدون رضایت مالکان دفن کنند توهین به شهداست.

 

مهدوی نژاد با اشاره به اعلام حمایت قاطع آیت الله سید محمد رضا مدرسی، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی، آیت الله ابوترابی، آیت الله علاقه مند، حجت الاسلام سید علیرضا حیدری تصریح کرد: مردم و  علما راضی نیستند 8 شهید گمنام بر گردانده شوند یا در نقطه ای دور از شان شهدا دفن شوند.

 

وی در پایان با دعوت از عموم مردم متدین دارالعباده برای حضور در تجمع دوشنبه ساعت 11 در میدان شهدا، تاکید کرد: فردا و در تجمع بزرگ مردم ولایت مدار روشنگری بیشتری در خصوص وقایع پیش آمده صورت خواهد گرفت.


 




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 2.0 stars out of 5.