ID : 13992352
در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح مطرح شد

شهرداریزد:تقاطع غیرهمسطح فرودگاه وبلوارولایت یزد با ۸۰ میلیاردریال اعتبار/رئیس شورای‌شهر:فضای‌سبز درون محله‌ای موردتوجه ویژه


شهردار یزد از احداث تقاطع غیرهمسطح دیگری در شهر یزد خبر داد و گفت: این تقاطع با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در ورودی فرودگاه شهید صدوقی یزد و بلوار ولایت احداث می‌شود.

به گزارش یزد رسا، محمدرضا عظیمی زاده در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۸۰ میلیارد ریال است که ۵۰ میلیارد ریال آن برای تملک اراضی موجود در مسیر پروژه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای این پروژه نیز ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: این تقاطع غیرهمسطح که به صورت پل زیرگذر احداث می شود، ۳۵۰ متر طول و ۹ متر عرض دارد و در دو باند رفت، بلوار آزادگان را به فرودگاه یزد متصل خواهد کرد.

شهردار يزد

شهردار یزد ادامه داد: با تملک اراضی باقیمانده در مسیر اجرای طرح، به زودی شاهد شدن بار ترافیک در بلوار جمهوری و مسیرهای مرتبط با آن خواهیم بود.

در مراسم افتتاح این پروژه، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر یزد، شهردار و معاونان وی و جمعی از مدیران شهرداری مناطق و سازمان‌ های وابسته حضور داشتند.

 

رئیس شورای شهر یزد:
فضای سبز درون‌محله‌ای مورد توجه ویژه شورای شهر یزد است

رئیس شورای شهر یزد، ایجاد فضای درون‌محله‌ای را از موارد مورد تاکید شورای شهر یزد خواند و گفت: این مهم مورد توجه ویژه اعضای شورای شهر و شهرداری یزد است.

حجت‌الاسلام عباس زارع، پیش از ظهر امروز در بازدید از محله امیرآباد یزد و دیدار با مردم این محله در مسجد حضرت ابوالفضل امیرآباد اظهار داشت: امیرآباد از مناطق قدیمی شهر یزد است و نیاز به خدمات شهری گسترده‌ای دارد.

وی با اشاره به مهم‌ترین نیازهای این منطقه عنوان کرد: فضای سبز و پارک‌های درون‌محله‌ای، پارکینگ و آسفالت از موارد مورد تاکید شورا و شهرداری یزد در سال جاری است.

رئیس شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: شورای شهر در زمینه پارک و فضای سبز درون‌محله‌ای تاکید ویژه‌ای دارد و حتی در تصویب بودجه 94 شهرداری یزد، نگاه ویژه‌ای به این مقوله صورت گرفته و تلاش شده تا محله‌های نیازمند به پارک و فضای سبز، در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

زارع با بیان اینکه برای منطقه امیرآباد، پارک درون‌محله‌ای و فضای سبز در نظر گرفته شده و پیگیر وضعیت آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه نیز هستیم، تصریح کرد: مردم این محله نمایندگانی از سوی خود برای پیگیری این مصوبات معرفی کنند تا با پیگیری آنها، هر چه سریع‌تر این وعده‌ها عملی و مصوبات اجرایی شود.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد نیز در این دیدار با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده در طول مدت اخیر از سوی اهالی امیرآباد اظهار داشت: این مشکلات بررسی و شناسایی شده و به زودی برطرف خواهد شد.

سید ابوالفضل کشفی خاطرنشان کرد: کار آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های این محله به خوبی انجام شده است و اگر در مواردی نیز در زمینه آسفالت مشکلی باشد، با بازدید و بررسی‌های مورد نیاز، این مشکل برطرف خواهد شد.

در این دیدار مردم منطقه امیرآباد نیز به بیان مسائل و مشکلات و نیازهای شهری خود در این منطقه پرداختند که از آن جمله می‌توان به کمبود فضای سبز، خاکی بودن برخی معابر، کمبود یا نبود پارکینگ برای مساجد و مکان‌های عمومی منطقه، عدم برخورداری از پیاده‌روهای مناسب و ... اشاره کرد.

منابع:مهر و فارس

انتهای پیام/ع






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.