ID : 37697046
فوق تخصص بیماری‌های عفونی:

شهروندان وسواس نداشته باشند/ کمبود نیروی انسانی، اصلی‌ترین دغدغه برای مبارزه با کرونا


محمد شریف‌یزدی گفت:مردم نباید وسواس داشته باشند، جایی که لازم است ماسک بزنید، در خانه و خیابان، زدن ماسک کمک کننده نیست.

به گزارش یزد رسا، دکتر محمد شریف یزدی در خصوص بیماری کرونا با بیان اینکه شهروندان آرام باشند و هیجان و استرس نداشته باشند، گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده در دو روز گذشته کمتر شده است جای امیدواری است که بیماری خفیف‌تر شده است.

وی ادامه داد: بیماری هنوز در جریان است و موارد مبتلایان به این بیماری را بستری و مواردی که شدت بیماری زیاد باشد را جدا می‌کنیم اما روز به روز تعداد افرد مرخص شده بیشتر می‌شود و تعداد زیادی ازبیماران را با حال عمومی خوب راهی خانه کرده‌ایم.

متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری در یزد عنوان  کرد: امیدواریم روال بیماری رو به کاهشی برود هنوز نمی‌توان وضعیت پیش رو را پیش بینی کرد اما به نظر اوضاع نسبت به هفته قبل کمی بهتر شده است.

شریف یزدی با تاکید بر اینکه مردم نباید وسواس داشته باشند، افزود: وسواس به انسان آسیب می‌رساند، نمی‌گوییم ماسک نزنید اما در جایی که لازم است ماسک بزنید، در خانه و خیابان زدن ماسک خیلی کمک کننده نیست.

وی ادامه داد: افراد زیادی از شدت شستن دست، دستانشان زخم شده است، اما ما بر دست شستن تاکید داریم اما باید به اندازه و به جا باشد، لازم نیست دائم دستتان را بشویید، بعد از برگشتن به خانه، قبل و بعد از غذا خوردن، برای درست کردن غذا، بعد از دست زدن به ترشحات بینی، چشم و دهان دستانتان بشویید لازم نیست لحظحه به لحظه دست شسته شود.

این فوق تخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه از مسئولان درخواست دارم به آرامش مردم کمک کنند، گفت: کمبود اصلی بیمارستان‌ها، کمبود نیروی انسانی است، پرستاران تا جایی که در توانشان هست در خدمت بیماران هستند تا از پا بیفتند، ما احتیاج به نیروی انسانی داریم.

شریف یزدی ادامه داد: بقیه رده‌ها از جمله رادیولوژی، خدمات و حتی پرسنل اداری ما تا آخرین حد توان خود کار می‌کنند و پزشکان ما تا حد امکان شیفت خود را فشرده کردند و اگر نیروی انسانی به کمک ما بیاید این بحران را هم راحت‌تر رد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: الان چیزی که نیاز داریم این است که نسبت به هم محبت داشته باشیم باید راستگوتر از قبل باشیم فضای مجازی ما آکنده‌تر از دروغ شده است، هر شایعه‌ای را به راحتی قبول نکنیم و هر سوال و مطلبی هست از کادر درمانی سوال شود تا پاسخ صادقانه ارائه شود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.