ID : 30128381

شهيد حسين دهستاني را بيشتر بشناسيم


سردار شهید حسین دهستانی جانشین فرمانده اطلاعات عملیات تیپ الغدیر؛ دلاوری از خطه شناسایی؛ قهرمانی از ارتفاعات غرب و دشت جنوب و آبهای اروند و هور الهویزه.

به گزارش یزدرسا به نقل از اردکان گويا؛ از دلاوری او خاطراتی است که هر شنونده ای از شنيدن آن مات مي ماند.

شناسایی در ارتفاعات لاری و رفتن به داخل ستون دشمن با تیم شناسایی؛ فکه و والفجر ۴ سخن از نفوذهای بی نظیری دارد و سخن از جسارت و شجاعت سردار گمنام سنگر اطلاعات عملیات.

همه از سختیهای عبور از اروند و شناسایی های آن سخن گفته اند ولی کسی از ابتکارات سردارمان در طراحی عبور از اروند و رسیدن به ام الرصاص چه می دانند ؛ در سخنان فرمانده اطلاعات عملیات در وصف جانشین خود :

از ابتکارات سردار حسین دهستانی می گوید که اولین بار با تهیه لوله هایی با عملیات غواصی از عمق اروند از ساحل خودی به ساحل دشمن امتداد میداد و راه شناسایی را برای بچه های شناسایی باز کرد و موفق ترین شناسایها در این منطقه انجام گرفت .

شب عملیات والفجر۸ و بسته شدن راه بر قایقها از موانعی شد بر امکان عدم موفقیت در ام الرصاص و باز دلاوری سردار حسین دهستانی سخن از عبور قایقها دارد و بردن بقیه غواصها و نتیجه آن پیروزی غرور آفرین. ‌‌

سردار شهید حسین دهستانی گمنام ولی بی بدلیل در تیم های شناسایی بود 

فرماندهی که به وظایف خود احساس مسئولیت داشت و هیچ گاه او را در تنها فرمان دهنده نیافتیم بلکه همراه و یار همسنگران بود.

در عمليات کربلای ۴ او خود از اولین قایقهای عبور از اروند بود؛ کربلای ۵ هم این سردار عرصه های شناسایی را در سرزمین عشق و ایثار شلمچه؛ او را به یاران شهیدش وصل کرد و همچنان گمنامی ادامه خواهد داشت و همچنان در استان یزد و  زادگاهش اردکان نیز بی نشانی و گمنامی بر سردارمان نمایان شده است .

انتهاي پيام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.