ID : 18188971
امام جمعه ابرکوه در واکنش به فشارها به شورای نگهبان:

شورای نگهبان از تکرار تجربه تلخ مجلس ششم جلوگیری کرده است/سلایق مختلف در مجلس نباید خوراک تبلیغاتی استکبار شود


امام جمعه ابرکوه در واکنش به برخوردهایی که نسبت به عملکرد شورای نگهبان زمزمه می شود، گفت: شورای نگهبان با فیلتر کردن ورود بعضی عوامل که امریکا به آنها چشم دوخته بود، از تکرار تجربه تلخ مجلس ششم جلوگیری کرد.

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان، در گفتگوی اختصاصی با سرو ابرکوه، در خصوص واکنش هایی که نسبت به عملکرد شورای نگهبان در حوزه تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات آینده وجود دارد، اظهار کرد: بر اساس گزارش های اعلام شده از سوی سخنگوی شورای نگهبان 40 درصد داوطلبان انتخابات مجلس تایید و 60 درصد رد شده اند.


حجت الاسلام حسینی افزود: از نخستین روز ریزش کسانیکه واجد معیار و ملاک های لازم نبودند و از طرف هیئات مرکزی نظارت بر انتخابات رد یا عدم احراز صلاحیت شده اند، موج حرف و حدیث ها ایجاد شده است و بعضی از این ریزش اظهار تاسف، برخی برخورد پرخاشی و بخشی هم شورای نگهبان را به پرهیز از اعمال سلیقه و گرایش های جناحی توصیه می کنند.


نباید انتظار داشت در ثبت نام فله ای نامزدها، رضایت همه جلب شود
وی تصریح کرد: واقعیت این است که کسی نباید انتظار داشته باشد، در ثبت نامه فله ای هزاران نفر برای تصدی 290 کرسی نمایندگی مجلس، رضایت همه جلب شود. ابتدایی ترین پیش بینی همه این بود که یک دوم نامزدها به دلایل مقبول ریزش داشته باشند. آخرین خبر این است که 58 درصد ریزش و 42 درصد تایید شده اند، که موضوع با استعلام از مراجع چهارگانه صورت گرفته است.


شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت را محرمانه و حرمت اشخاص را حفظ کرده است
امام جمعه ابرکوه بیان کرد: حالا آقایان پروژه نهضت شکایت را در گام اول اجرایی کرده اند، که در آن بر لزوم ارائه علنی مستندات تاکید شده است، تا دلایل رد را در بوق کرنا کرده و بر علیه شورای نگهبان علم کنند! در حالی که شورای نگهبان به خاطر حفظ حرمت اشخاص علنی شدن دلایل رد را مجاز نمی داند.


وی گفت: گرچه منابع اطلاعاتی و ذی ربط که از سابقه افراد باخبرند و به صورت کلی گفته می شود، در میان نامزدها افراد مشروب خوار، قمارباز و قاچاقچی هم ثبت نام کردند! لکن بدین معنی نیست که این صفات را به فلان نامزد نسبت داد. هرگز نباید با اعتبار و حیثیت کسی بازی کرد و برچسب نفوذ یا عامل استکبار و... به کسی زد و رقبای خود را با ادبیات نادرست از صحنه کنار زد، اما اینها برای امثال ما است که شناخت جامعی از افراد نداریم.

 


نفوذ یک هشدار جدی و بصیرانه از رهبر انقلاب است
حسینی تاکید کرد: نکته مهم اینکه بحث نفوذ هم یک هشدار جدی و بصیرانه از سوی مقام معظم رهبری و واقعیعتی است که بعضی مقامات دولت آمریکا هم ناخواسته از زبانشان پرید و گفتند: "نگاه ما به انتخابات پارلمانی ایران است و امیدواریم اجرای هموار توافق باعث پیروزی میانه روها در انتخابات فوریه شود".


این مقام مسئول عنوان کرد: می دانیم که در ادبیات سیاسی امریکا گروه های میانه رو کسانی هستند، که نه فقط روحیه انقلابی ندارند، بلکه با این روحیه دمساز هم نیستند و ضمن پذیرش مبانی سکولاریستی و هوژمونیک غرب به ارزش های ملی، اسلامی و انقلابی تعلق خاطری ندارند.


شورای نگهبان مارگزیده شده است
وی تاکید کرد: پروژه دموکراتیزه کردن ایران که از سال 2003 تا کنون فعالیت دارد و سالانه 30 میلیون دلار برای تقویت این گروه های میانه رو، هزینه می کند. اگر افرادی از اینها وارد مجلس دهم شوند، تجربه تلخ مجلس ششم تکرار می شود. زیرا در مجلس ششم مارهای گزنده حسابی نظام و انقلاب را گزیدند و شورای نگهبان هم مارگزیده شده است.


امام جمعه ادامه داد: از این رو شورای نگهبان، مسئولانه و با هوشیاری، سوابق افراد را رصد می کند و این به معنی سلیقه ای یا جناحی عمل کردن نیست، بلکه به معنی فیلتر کردن ورود عواملی است، که امریکا به آنها چشم امید دوخته است.


سلایق مختلف در مجلس باید به نفع انقلاب و عزت کشور باشد، نه خوراک تبلیغاتی استکبار
حسینی خاطر نشان کرد: البته همه ما بر این باوریم که مجلس کارآمد مجلسی است که از سلایق مختلف برخوردار باشد. اما سلیقه هایی که در راستای آرمان انقلاب، اصول و اهداف جهان شمول آن و اعتلای نظام، عزت و پیشرفت کشور، به عنوان هدف مشترک باشد. نه سلیقه ای که برای مثلث شوم استکبار (امریکا، انگلیس و اسرائیل) خوراک تبلیغاتی درست کند و آب به آسیاب آنها بریزد.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.