ID : 18759411
رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد:

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فراجناحی عمل کرد/با هرگونه تخلف انتخاباتی به صورت جدی برخورد می‌شود


رئیس شورای نظارت استان یزد با اشاره به اینکه نگاه شورای نگهبان فراجناحی است، گفت: با هرگونه تخلف انتخاباتی به صورت جدی برخورد می‌شود.

به گزارش یزدرسا، حجت‌‌الاسلام و المسلمین سید ناصر محمدی عصر امروز در همایش استانی نامزدهای انتخابات مجلس در یزد، اظهار داشت: اینکه افراد توانمند در خود این توانایی را می‌بینند که بر اساس آن وارد عرصه انتخابات می‌شوند، امری خوشایند و مطلوب است.

وی بیان کرد: شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت بر اساس وظیفه قانونی که بر عهده داشتند، کار رسیدگی به صلاحیتها را انجام دادند و بر اساس مستندات قانونی از مراجع چهار گانه و تحقیقات محلی، صلاحیت‌ها را بررسی کردند.

محمدی بیان کرد: در این بررسی صلاحیتها، افرادی که واجد شرایط شناخته شدند و در تحقیقات هم مثبت بود، تایید و افرادی که واجد شناخته نشدند، رد صلاحیت شدند.

رئیس شورای نظارت استان یزد با اشاره به اینکه آمار تعداد کاندیداها افتخار بزرگی به حساب نمی‌آید، گفت: افتخار این است که افرادی با توانمندی بالا و سابقه‌های درخشان در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه صرف بالا بودن آمار اما بدون داشتن سابقه خوب مناسب نیست، گفت: کسانی در تحقیقات مشکلات اخلاقی، فساد و مواردی ازاین قبیل و یا حتی عدم التزام عملی به اسلام داشتند که برای این عرصه مناسب نیستند.

محمدی با بیان این مطلب که در رسیدگی به صلاحیتها، بحث جناح سیاسی مطرح نشد، ادامه داد: در بین تایید صلاحیت نشده‌ها افرادی بودند که در فتنه 88 نقش داشتند و بعد از فتنه هم دست از موضع خود برنداشته بودند.

رئیس شورای نظارت استان یزد گفت: تا این لحظه شورای نگهبان آخرین نظر خود را اعلام کرده و آماری که بیان شده، تا به الان 93 نفر در کل استان رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از این هم اتفاقاتی بر اساس نظارتی که شورای نگهبان دارد، اتفاقاتی می‌افتد و با توجه به صداقت و امانت داری شورای نگهبان، ایجاب می‌کند که اگر در روزهای آینده واقعا به اسناد و مدارکی دست پیدا کرد، قرار نیست که وظیفه خود را انجام ندهد.

محمدی تخلف انتخاباتی را یکی دیگر از افرادی دانست که امکان برخورد شورای نگهبان با کاندیداهای متخلف دانست و گفت: کاندیداها باید با هدف خدمت‌رسانی به مردم وارد عرصه شوند و برای رای آوردن از انجام هر کاری از جمله فعالیت‌های غیرقانونی خودداری کنند.

رئیس شورای نظارت استان یزد ادامه داد: در کشور ما انتخابات‌ها از ابتدا تا به الان کاملا سالم برگزار شده و الان هم به صورت صحیح و سالم برگزار می‌شود و هیچ تقلبی در انتخابات انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان کاندیداها، بازرسان شورای نگهبان و هیئت اجرایی همه در مراحل رای‌گیری وجود دارد، گفت: تنها یکجا امکان تقلب وجود دارد و آن وعده‌های دروغی است که امکان دارد توسط برخی از کاندیداها به مردم داده شود.

محمدی با تاکید بر اینکه تقلب به معنی جابجایی آرا قطعا انجام نمی‌شود، گفت: طبق قانون کاندیداها می‌توانند برای هر شعبه یک نماینده بگذارند تا نسبت به روند انتخابات نظارت و بررسی داشته باشند.

رئیس شورای نظارت استان یزد تاکید کرد: کاندیداها از الان نسبت به شناسایی و معرفی نماینده خود برای حضور در شعب اخذ رای اقدام کنند تا برای آنها کارت صادر شود چرا که حضور نمایندگان کاندیداها تنها به وسیله کار امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیش از 12 هزار نفر ثبت نام شده، بیش از 6 هزار نفر تایید صلاحیت شدند و میانگین کشوری برای هر کرسی مجلس 21 کاندیداست.

محمدی افزود: آنچه که اتفاق افتاده بسیار خوشایند است و نباید به دلیل ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت‌های انجام شده شورای به شورای نگهبان توهین شود چرا که شورای نگهبان بدون توجه به جناح سیاسی، اقدام به بررسی صلاحیت‌ها کرده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.