ID : 24760381
امام جمعه ابرکوه مطرح کرد

شور انقلابی برای آزادی قدس؛ پیام راهپیمایی عظیم اربعین


امام جمعه ابرکوه گفت: پیام برجسته راهپیمایی عظیم اربعین حسینی این است که حرکت و شور انقلابی، در راستای آزادی قدس بی وقفه ادامه خواهد یافت.

به گزارش یزدرسا؛ حجت الاسلام حسینی امام جمعه  ابرکوه، ضمن تسلیت اربعین سالار شهیدان، در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار کرد: از میقات حضرت موسی (ع) در کوه طور، چلّه نشینی اهل سیر و سلوک، دعا برای چهل مؤمن در نماز شب تا بعثت رسول خدا (ص) در چهل سالگی و انتقال اُسرای اهل بیت (ع) تا شام چهل منزل بعد از واقعه عاشورا؛ نشان می دهد که اربعین و عدد چهل در آموزهای فرهنگی– دینی و اخلاقی ما جایگاه خاص خود را دارد.


حجت الاسلام حسینی افزود: چهلم امام حسین (ع) سُنّت حسنه ای از اولیاء و اوصیاء سلف است که با تأیید ائمه معصومین (علیه السلام) به ما منتقل شد و اگر برای اموات خود چهلم می گیریم به تأسی از این سنّت حسنه است.


وی خاطر نشان کرد: اربعین امام حسین (ع) یک قطعه برجسته از تاریخ دینی ما است که به یاد غم ها و مصائب اهل بیت و بازگشتشان به کربلا، آن را گرامی می داریم و به توصیه های ائمه معصومین (ع) پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) و قرائت زیارت اربعین عمل می کنیم.


حسینی گفت: امروزه به لطف خدا با لحاظ شرایط خاص زمانی و تلاش تکفیریان و آل یهود سعودی و جبهه رذالت و خباثت وهابیت علیه اردوگاه پاک شیعی، اربعین به عنوان پاسخ عملی به همه این یاوه سرایان خود را نشان داده و حضور دهها میلیونی زائرین در کربلا، نماد اقتدار و انسجام جهان شیعه شده است.


وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه اربعین تا به امروز رمز ماندگاری و جاودانگی آرمان ها و تفکّر عاشورائی بوده است، به عنوان سمبل مقاومت در برابر جبهه باطل و یزیدیان زمان، نیز شکل گرفته و آوردگاه بازماندگان عرصه خون و شهادت شده است.


امام جمعه بیان کرد: همچنین اربعین به عنوان چشمه جوشان تفکّر عاشورائی، اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ زلال انقلابی مطرح است که هرگز با سکوت  و سکون دمساز نمی باشد و همواره در حال جوش و خروش و خلاصه گذرگاه قدس شریف است که از کربلا می گذرد.


حسینی تاکید کرد: راهپیمائی اربعین به نقشه راه آزادی قدس مبدل شده که از کربلا می گذرد و به لطف خدا این راهپیمائی عظیم 20 میلیونی که با حضور شیعه و سنی و شیفتگان مکتب اهل بیت از تمام کشور های اسلامی برگزار می شود؛ به عنوان سمبل جبهه مقاومت امت اسلامی در قبال بدخواهان تکفیری و عوامل اسرائیلی است.


وی با آرزوی سلامتی برای مسافرین کربلا و زائران اربعین حسینی عنوان کرد: پیام برجسته این حرکت این است که حرکت و شور انقلابی و دینی در راستای آزادی قدس بی وقفه ادامه خواهد یافت.


حسینی گفت: روزی که اربعین با محوریت و مظلومیت امام سجاد (ع)، زینب کبری (س) و جابر بن عبدالله شکل گرفت، آنان امروز را می دیدند که پس از قرن ها به حرکتی عظیم و اقیانوسی پرخروش از شیفتگان مکتب عاشورا تبدیل خواهد شد.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.