ID : 6619539
امام جمعه اشکذر؛

شئونات جشن های نیمه شعبان حفظ شود/ با گناه نمی شود دین خدا را یاری کرد


امام جمعه اشکذر با بیان اینکه با گناه نمی شود دین خدا را یاری کرد، گفت: برگزارکنندگان جشن‌های امام زمان (عج) باید شئونات این روز مبارک را رعایت کنند و خدایی ناکرده با برخی از محرمات سبب رنجش خاطر این امام همام نشوند.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جوانان را از جمله سرمایه های گرانبهای کشور توصیف کرد و اظهار داشت: جوانی یکی از بهترین دوره های زندگی انسان است که جوان می تواند با استفاده از نیرو و ظرفیتی که در این دوره از آن برخوردار است، در راه کسب فضائل و خودسازی خود گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه اشکذر با بیان اینکه دشمنان از اول انقلاب تا کنون با استفاده از ابزار های مختلف سعی در تخریب پایه های فکری و اعتقادی جوانان داشته است، خاطر نشان کرد: نقش تربیتی خانواده ها در آگاهی دادن به جوانان نسبت به مسائل مختلف از مهمترین عوامل تاثیر گذار در بازدارندگی آن ها از انحراف است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان در انحراف جوانان؛ بر هوشیاری بیش از پیش جوانان و نوجوانان در مقابله با توطئه‌های دشمنان تاکید کرد.

حجت الاسلام طابیان با توصیف امام خمینی (ره) به عنوان پدری مهربان و دلسوز برای جوانان زمان خود، گفت: امام با روشنگری ها و آگاهی هایی که در نسل آن زمان به وجود آورد نقش بزرگی در هدایت نسل جوان داشت.

وی با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، بر لزوم حفظ احترام و حرمت اهل بیت (ع) در برگزاری مراسمات تاکید کرد و افزود: همانطور که مردم در عزاداری ها و مجالس ذکر مصیبت اهل بیت (ع) شرکت می کنند، می بایست در مجالس و محافل شادی و ایام میلاد آن بزرگواران نیز حضوری پرشور داشته باشند.

امام جمعه اشکذر با بیان اینکه با گناه نمی شود دین خدا را یاری کرد، گفت: برگزارکنندگان جشن‌های امام زمان (عج) باید شئونات این روز مبارک را رعایت کنند و خدایی ناکرده با برخی از محرمات سبب رنجش خاطر این امام همام نشوند.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.