ID : 31636626
اعتماد به آمریکا از نگاه شهروندان یزدی:

شیطان بزرگ نمی‌تواند با دولت‌ها و نظام‌های مردمی تعامل داشته باشد


این روزها در هر محفل کارشناسی یا حتی غیرکارشناسی و در میان عامه مردم کوچه و خیابان سخن در باب اعتماد یا عدم اعتماد به آمریکاست. به همین منظور به سراغ شهروندان یزدی رفتیم تا نظرآنان را در خصوص اعتماد به آمریکا جویا شدیم.

به گزارش یزد رسا؛ این روزها در هر محفل کارشناسی یا حتی غیرکارشناسی و در میان عامه مردم کوچه و خیابان سخن در باب اعتماد یا عدم اعتماد به آمریکاست. اینکه آیا رژیمی که جنایات فراوانی را در حق ملت‌های دنیا مرتکب شده و کمتر روزی است که در گوشه‌ای از کره خاکی شرارتی برپا نکند، مستحق اعتماد و ارتباط است؟ و آیا با دولتی که خوی قلدرمآبی و عربده‌کشی و فساد و قتل و غارت در ذاتش نهفته است می‌توان تعامل کرد؟ به همین منظور به سراغ شهروندان یزدی رفتیم تا نظرآنان را در خصوص اعتماد به آمریکا جویا شدیم.

دانشجو یزدی گفت: به نظر من اعتماد به آمریکا کار بسیار اشتباهی است بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طبق گفته حضرت امام خمینی (ره ) که آمریکا شیطان بزرگ و جنارتکاری بیش نیست نباید به این دولتی که همچین خوی دارد اعتماد کرد

این شهروند یزدی در ادامه با اشاره به برخی کشورهایی که لقب جهان سومی دارند و دربست در خدمت آمریکا هستند، می‌گوید: کسانی که مدعی‌اند با اعتماد به آمریکا و تعامل با او می‌توان مشکلات را حل کرد حداقل یک نمونه از کشورهایی را که ارتباط تام و تمام با آمریکا دارند را نام ببرند که از ناحیه تعامل با ایالات متحده مسائل اقتصادی و معیشتی‌شان حل شده است. مطمئن باشید اگر حتی یک کشور با اعتماد به سران کاخ‌سفید و تعامل با آنها موفق به حل معضلاتش شده بود تا حالا مدعیان این اعتماد و تعامل بارها به او استناد می‌کردند ولی بدانید همین یک نمونه هم وجود خارجی ندارد.

شهروند یزدی گفت: آمریکایی‌ها براساس این سیاست با هر کشوری که منافع آنها را حفظ کرده و یا در جهت جلب منافع‌شان گام برمی‌دارد روابط به ظاهر دوستانه دارند و مثلا تعامل می‌کنند ولی به محض اینکه در همان کشور اتفاقی رخ دهد که منافع‌شان آسیب ببیند بلافاصله به سرکوب و آشوب و بلوا دست می‌زنند و آن کشور را متهم به تروریست و ضد دموکراسی و حقوق بشر و... می‌کنند.

وی افزود: آمریکا از صد سال پیش تا به امروزعلیه ایران خیانت کرده است. در خاورمیانه گروه های ضد مردمی را تشویق و حمایت میکند که مردم بی گناه را قتل عام کنند.در این دوره خیلی از دولت های غرب هم به سیاست آمریکا بی اعتماد و ازآن متنفر شده اند.

شهروند یزدی اظهار کرد: اعتماد و تعامل دو طرفه معنا پیدا می‌کند. اگر قرار باشد یک طرف دم از تعامل بزند و طرف مقابل به اصول و موازین تعامل پایبند نباشد، پیوسته عربده بکشد، تهدید نظامی کند، با قلدرمآبی، گستاخی، زورگویی و فشار برخورد کند، با شماتت و تحقیر موضع بگیرد، به قراردادهای فیمابین بها ندهد و آن را نادیده بگیرد، این نه تنها تعامل نیست بلکه ذلت‌پذیری است.

یک دانشجو یزدی گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سی ‌واندی سال گذشته همواره دنبال تعامل و احترام متقابل با دنیا بوده و با کشورهایی که خوی درندگی و تجاوزگری ندارند ارتباط حسنه‌ای داشته و دارد اما کیست که نداند که جهانخواران و در رأس آن شیطان بزرگ نمی‌توانند با دولت‌ها ونظام‌های مردمی تعامل داشته باشند. سیاست جهانخواری و غارتگری آمریکا جز رویارویی با ملت‌ها و دولت‌های مردمی راه دیگری ندارد

 وی در ادامه گفت: امام‌خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در فرازی از وصیت‌نامه سیاسی الهی خویش به تبیین ماهیت واقعی سران کاخ سفید اشاره کرده و می‌فرماید: دولت آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشورهای جهان برای بیشتر بلعیدن ذخایر مادی کشورهای تحت سلطه، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند. آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.

انتهای پیام/ط




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.