ID : 23471465
رزمنده و جانباز هراتی دفاع مقدس:

صحنه های واقعی جنگ در سینمای ایران به خوبی نمایش داده نمی‌شود/ ایمان؛ تنها سلاح رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس


جانباز دفاع مقدس گفت: صحنه های واقعی جنگ در سینمای ایران به خوبی نمایش داده نمیشود و جوانان با دیدن فیلم های بی محتوا که فقط سنگر و اسلحه نشان میدهند نمیتوانند عمق فداکاری و جانفشانی رزمنده ها را درک کنند.

به  گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم ؛با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق بر علیه کشور ما، با پیام بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مبنی بر بسیج ملت مسلمان ایران در دفاع از کشورمان، جوانان زیادی برای دفاع از این آب و خاک راهی جبهه های حق علیه باطل شدند. غلامرضا اسماعیل زاده از شهرستان خاتم که آن روزها نوجوانی دانش آموز بود، در لبیک به ندای امام خمینی (ره) راهی جبهه ها شد.

پایگاه خبری طنین خاتم به مناسبت هفته دفاع مقدس گفتگویی را با این رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس انجام داده است که در ادامه گزارش آن را می خوانید.

وی در گفتگو با خبرنگار ما با گرامی داشت هفته دفاع مقدس از نحوه اعزام خود به جبهه ها اینچنین گفت: سال 59 که رژیم بعثی عراق با حمایت همه جانبه کشورهای غربی و استعمارگر به خاک کشور ما تجاوز کرد، من دانش آموز بودم،هر روز در کلاس درسمان صحبت از جنگ و جبهه و بیان رشادت های رزمندگان،چون یک نوجوان بودم دوست داشتم خودم برم و از نزدیک این صحنه ها را ببینم .

اسماعیل زاده اظهار داشت: برای اولین بار در سن 14 سالگی به جبهه اعزام شدم و حدود سه ماه آنجا حضور داشتم ولی دوباره بعد از چند ماه دلم هوای جبهه داشت. بنابراین با صحبت با والدینم و جلب رضایت اونا دوباره برگشتم.

وی درباره مجروحیت خود افزود: درعملیات بیت المقدس دو در سال 66 از ناحیه کتف مجروح شدم.

اسماعیل زاده  ضمن اشاره به حضور همه جانبه مردم از نقاط مختلف کشور در جبهه های جنگ علیه دشمن تجاوزگر اظهار داشت: یکی از نکات بارز دوران دفاع مقدس همبستگی و هم دلی میان رزمندگان و قدرت ایمان و اعتقاد آن ها در مقابله با دشمن بود.

رزمنده دفاع مقدس افزود: جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر و غیرعادلانه بود  که رژیم بعث عراق به واسطه نوپا بودن انقلاب اسلامی  و در راستای دستیابی به خواسته ‌های نامشروع خود و اهداف دشمنان این انقلاب با تجاوز همه جانبه به ايران، آغاز کرد. که با جواب دندان شکن جوانان انقلابی مواجه شد.

وی در خصوص خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بهترین دوران زندگی من دوران جنگ تحمیلی است، دورانی که با همه سختی ها شیرینی خاص خودش داشت. صفا و صمیمیت،صداقت و از همه مهمتر جوی عاری از هر نوع گناه ، ای کاش دوباره به آن دوران برمیگشتم.

جانباز دفاع مقدس گفت: یکی از خاطرات من در جنگ برمیگردد به اولین پست نگهبانی بود که در جزیزه مجنون انجام دادم.

نیمه شب در حال نگهبانی بودم که فردی با لباس شخصی به من نزدیک شد، اولا ایست دادم ولی اعتنایی نکرد میخواستم بهش شلیک کنم که با صدای بلند گفت شلیک نکن خودی هستم. وقتی جلوتر آمد خودش را یکی از بچه های و رزمندگانی ایرانی معرفی کرد. خیلی بهش مشکوک شده بودم چون من بیشتر بچه های اردوگاه را میشناختم. بنابراین برای اطمینان اسم رمز شب را پرسیدم که جواب نداد. شکم به یقین تبدیل شد. بعد از پرسیدن چند سوال از من درباره اینکه اسم فرمانده، فرمانده تیپ و اردوگاه چیست؟ دیگر مطمئن بودم که جز تیپ ما نیست بنابراین بهش گفتم اگر از بچه های ما باشی پرسیدن این سوالات معنای ندارد. همینجور در حال جر و بحث بودم که صدای پا از بیرون نگهبانی  مد. رفتم بیرون از نگهبانی که فرمانده تیپ(علی اردکانی) رو دیدم موضوع را بهش گفتم. خیلی سریع امد در نگهبانی ولی اثری از آن شخص نبود. همزمان نیز صدای پریدن کسی در آب شنیدیم. سریع به طرف صدا رفتیم، با دین یک دست لباس ایرانی و لباس غواصی فهمیدیم که او یک عراقی بوده که برای جاسوسی به اینجا آمده بود.بچه ها او رو تعقیب کردند ولی فرار کرد.

وی افزود: عراقیها خیلی از بچه های ما میترسیدند و همیشه از ذکاوت و شجاعت فرماندهان و رزمندگان ما سخن میگفتند و غبطه میخوردند.از تنها صدای که همیشه واهمه داشتند صدای الله اکبر بود که ما همیشه در عملیات ها به زبان می آوردیم و لرزه به اندامشان می افتاد.

اسماعیل زاده ضمن گلایه از ساخت بعضی از فیلم های جنگی اظهار داشت: ساختن فیلم های واقعی که بتوانند واقعیت های جبهه و جنگ و حتی رشادت های رزمندگان را به تصویر بکشد در سینمای ما خالی است و اکثرا فیلم های بی محتوا و سطحی ساخته می شود.

جانباز دفاع مقدس خاطر نشان کرد: صحنه های واقعی جنگ در سینمای ایران به خوبی نمایش داده نمیشود و جوانان با دیدن فیلم های بی محتوا که فقط سنگر و اسلحه نشان میدهند نمیتوانند عمق فداکاری و جانفشانی رزمنده ها را درک کنند.

رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت: رمز پیروزی های ما با وجود سختی ها و مشکلات فراوان، ایمان، ایثار و ولایت پذیری نیروهای ایثارگر حاضر در جنگ بود.

غلامرضا اسماعیل زاده گفت: نیروی "ایمان" تنها سلاح نیروی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

رزمنده دفاع مقدس درپاسخ به این سوال که آیا از رفتن به جنگ راضی هستید؟ گفت: اگر الان هم رهبر معظم انقلاب الفبای جنگ را بنوازد نفر اولی هستم که در جبهه حضور خواهم یافت.

جانباز دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: دوست دارم به سوریه بروم ولی به دلیل مجروحیتی که دارم با اعزامم موافقت نمیشود.

 

انتهای پیام/ک

 

 

 

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.